شناسهٔ خبر: 147559 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تشکیل وزارت محیط زیست به صلاح و نفع کشور نیست

بختیاری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت محیط زیست به صلاح و نفع کشور نیست، گفت: مشکلات محیط زیست با تغییر ساختار سازمانی حل نمی شود.

به گزارش «نماینده» علی بختیاری، با تاکید بر اینکه تشکیل وزارت محیط زیست به صلاح و نفع کشور نیست، گفت: بر اساس طرح پیشنهادی هیچ گونه تغییراتی در ساختار سازمان مانند افزایش امکانات، نیروی انسانی و بودجه ایجاد نمی شود اما افزایش تشکیلات و وزارت خانه ها به هیچ وجه به نفع کشور نیست.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تشکیل محیط زیست مشکلات زیست محیطی کشور حل نمی شود، افزود: اقداماتی که قرار است با وزارت خانه شدن محیط زیست انجام داد با سازمان نیز می توان انجام داد و مشکلات محیط زیست با تغییر ساختار سازمانی حل نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییرات در تشکیلات، ایجاد تغییرات ساختاری و افزایش تعداد وزارت خانه ها هیچ ثمره ای به دنبال نداشته است، تصریح کرد: تبدیل سازمان محیط زیست به وزارت خانه ها تاثیری در بهبود عملکرد این سازمان ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه با تبدیل سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت خانه تعداد نیروی انسانی و بودجه این سازمان افزایش می یابد، افزود: به طور قطع اگر حتی مجلس به این طرح رای مثبت دهد با وضع موجود مالی و اقتصادی نسبت به این کار اقدام می کند تا هیچ هزینه اضافی و ریالی جدیدی به دولت تحمیل نشود.

بختیاری افزود: اگر قرار است هزینه اضافی و ساختار جدیدی به دولت تحمیل شود بسیار زیان آور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه یک سازمان نیست، گفت: حفاظت وظیفه ای عمومی است و به طور قطع تا نگرش مردم به محیط زیست اصلاح و تغییرات لازم ایجاد نشود تغییرات لازم در نحوه حفاظت از محیط زیست ایجاد نخواهد شد.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه توفیقی در تحقق اهداف و سیاست های محیط زیستی نداشتیم، یادآور شد: به طور قطع نه تنها با ادغام محیط زیست و سازمان جنگل ها باری از مشکلات محیط زیست و منابع طبیعی کم نمی شود بلکه مشکلات منابع طبیعی دوچندان خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تجربه مناسبی از ادغام سازمان ها نداریم، تصریح کرد: مشکلات بودجه ای و نیروی انسانی محیط زیست با تبدیل آن به وزارت خانه حل نمی شود و در شرایط فعلی می توان با اختصاص منابع کافی و نیروی انسانی متخصص و کارآمد مشکلات محیط زیست را در زمان مناسب و کوتاه تری مرتفع کرد.

نظر شما