شناسهٔ خبر: 147554 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

بانک و بورس می‌توانند محلی برای سرمایه گذاری مطمئن مردم باشند

کبیری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت: نیاز است که دولت به دو مولفه امنیت و ارزش افزوده را در بازار بورس و حوزه بانکی بیشتر اهمیت داده تا سرمایه های مردم را به سمت تولید سوق دهد.

به گزارش «نماینده» تقی کبیری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید نقدینگی کشور به سمت تولید سوق داده شود، اظهار داشت: در حال حاضر نقدینگی جامعه مانند آب پشت سدی است که حجیم شده و با یک بارش سرریز می‌شود و اگر حادثه‌ای رخ دهد شکافی در سد ایجاد می‌شود و آب به سمتی حرکت می کند که در جریان آنقرار دارد.  

وی با بیان اینکه اگر مدیریت درستی در مسیر نقدینگی جامعه صورت نگیرد این نقدینگی می‌تواند آسیب زا باشد، افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته نقدینگی در جامعه سه برابر شده است و اگر دولت به خوبی آن را مدیریت نکند نقدینگی به سمت مسیرهایی که خود آنها را پیدا می‌کند حرکت خواهد کرد.  

کبیری با بیان اینکه خوشبختانه اخیرا بخشی از نقدینگی جامعه به سمت بورس رفته است، تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری نیاز فعلی جامعه است یعنی باید نقدینگی که گاهی به عنوان یک آسیب و بحران تلقی می‌شود را به فرصت تبدیل کنیم و بهترین فرصت آن است که این نقدینگی را در مسیر تولید قرار دهیم.  

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی بازار بورس و حوزه بانکی را دو محل برای سرمایه گذاری مردم و بهره گیری از نقدینگی جامعه در مسیر تولید کشور برشمرد و ادامه داد: مردم امروز به دنبال این هستند تا پول خود را در جایی سرمایه گذاری کنند که سرمایه شان از امنیت و ارزش افزوده مطمئنی برخوردار باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه تجربه موسسات مالی و اعتباری موجب شد تا مردم امنیت سرمایه های خود را از دست رفته ببینند بنابراین نیاز است که دولت به دو مولفه امنیت و ارزش افزوده را در بازار بورس و حوزه بانکی بیشتر اهمیت داده تا سرمایه های مردم را به سمت تولید سوق دهد.

نظر شما