شناسهٔ خبر: 147547 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت برنامه عملیاتی برای بازار مسکن ندارد

بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار مسکن متقارن نیست، گفت: دولت برنامه عملیاتی برای بازار مسکن ندارد.

به گزارش «نماینده» صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در ماه‌های گذشته، گفت: این افزایش قیمت‌ها بیشتر به وضعیت کلان اقتصادی و بیماری که اقتصاد کشور را فراگرفته، مرتبط است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته و به‌خصوص در ماه‌های گذشته برای رشد نقدینگی کشور فکری نشده است، افزود: این نقدینگی یک روز به سمت بازار ارز و طلا می‌رود و روز دیگر به سمت مسکن سوق داده می‌شود. لذا موجب ایجاد التهاب در این بازارها می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه دولت برای تنظیم بازار مسکن برنامه‌ عملیاتی ندارد، افزود: متاسفانه تقارن مناسبی بین عرضه و تقاضای مسکن وجود ندارد. عرضه در سال‌های گذشته در متراژهای بالا صورت گرفته این در حالی است که تقاضا بیشتر در متراژهای پایین برای افراد کم درآمد بوده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: زمانی که عرضه و تقاضا روند متناسبی را طی نمی‌کند طبیعتاً خانه‌های خالی فراوانی در کشور ایجاد می‌شود که قابل استفاده برای نیازمندان نیست.

بدری با بیان اینکه در حوزه مسکن جلسات متعددی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار کردیم، اظهار داشت: امیدواریم دولت با تدابیر لازم شرایطی را فراهم کند تا به قیمتی منطقی در مسکن دست یابیم.

نظر شما