شناسهٔ خبر: 147543 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیانات رهبر انقلاب درباره کنوانسیون‌ها حجت را بر مجلس تمام کرد

ساداتی نژاد43 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب درباره بررسی معاهدات بین‌المللی گفت: با این بیانات، تقریباً وضعیت آینده روشن و حجت برای ما تمام شده است.

به گزارش«نماینده»، سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار پیش از ظهر امروز رئیس و نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که حضرت آقا در این دیدار به آن اشاره کردند، وضعیت معاهدات و کنوانسیون‌هایی مانند پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم بود که در این زمینه خط‌مشی خوب و روشنگرانه‌ای ارائه کردند.

وی افزود: کلیت بحث رهبر معظم انقلاب در این خصوص این بود که این کنوانسیون‌ها عمدتاً توسط چند قدرت در دنیا و برای اهداف خاص پخت و پز می‌شود و کشورهای دیگری هم که یا مرعوب و یا جیره‌خوار هستند، با آنها همراه می‌شوند و به نوعی یک پروپاگاندا درست می‌کنند که فلان تعداد کشور در دنیا عضو آن کنوانسیون هستند و چرا ایران عضو نباشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: تأکید رهبر انقلاب این بود که در خصوص این کنوانسیون‌ها باید خودمان در مجلس قانون درست کنیم.

ساداتی‌نژاد گفت: با توجه به این صحبت آقا، معتقدم در خصوص مقابله با تأمین مالی تروریسم هم خودمان قانون داریم و در حال حاضر هم که بحث الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم برای دو ماه مسکوت مانده، تقریباً وضعیت آینده روشن و حجت برای ما تمام شده است.

وی ادامه داد: توصیه دیگر رهبر معظم انقلاب در خصوص کیفیت قانونگذاری بود که تأکید کردند تعداد قوانین خوب است اما کیفیت آنها هم مهم است و علاوه بر آن، باید به دنبال تنقیح قوانین باشیم تا قوانین ضد و نقیض برای مردم مشکل ایجاد نکند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از توصیه های رهبر انقلاب در دیدار امروز مراقبت از رفتار نمایندگان بود که توصیه کردند موضوع نظارت بر رفتار نمایندگان توسط خود مجلس رصد و تقویت شود.

نظر شما