شناسهٔ خبر: 147540 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ولایتی:نویسندگان نامه مذاکره باآمریکاآخرین ضربه رابه حیات سیاسی خود زدند

ولایتی/2 رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد گفت: ملت ایران به هیچ فردی وکالت نداده که برای ما تسلیم نامه تنظیم کند.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر ولایتی صبح امروز در همایش بسیج اساتید دانشگاه آزاد گفت: اخیراً ۱۰۰ نفر نامه ای را امضاء کرده اند که این نامه تسلیم در برابر آمریکا است.

وی افزود: برخی از این افراد نویسنده، تاجر، برخی مهره داخل و برخی مهره های خارجی و دارای گرین کارت بوده اند و برخی نیز هر روز از یک محفل به محفلی دیگر می روند که این نامه در واقع تسلیم نامه ملت ایران به شمار می رود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطر نشان کرد: ملت ایران به این افراد وکالت نداده که تسلیم نامه تنظیم کنند و ملت ایران با استقلال خود، عزتش را به دست آورده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: افرادی که این تسلیم نامه را امضاء کرده اند باید بدانند که دیر یا زود باید آمریکا با ذلت از منطقه خارج شود چرا که خط جبهه مقاومت پیروزی پشت پیروزی دارد.

وی عنوان کرد: انتخابات لبنان حاصل ۳۵ سال مبارزه است و اکنون این کشور توانست انتخابات آزاد برگزار کند و نمایندگان مردم تعیین شوند و بر این اساس این کشور جلوی آمریکا و اسرائیل ایستاده است و آمریکا و اسرائیل جرات ندارد به لبنان نگاه چپ کند.

وی اضافه کرد: انتخابات عراق نیز برای ما که متحد این کشور هستیم اتفاق بسیار خوبی بود اما موجب عصبانیت آمریکا شد.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: عربستان که نوکر آمریکا به شمار می رود ۳ سال یمن را بمباران کرد و اکنون که نتوانست موفق شود، امارات نیز به کمک وی آمده و کشورهایی مانند انگلیس نیز به کمک عربستان آمده است تا بندر هدیبیه در یمن را ببندند که شکست خوردند و آنها باید بدانند که شکست خورده نهایی هستند.

ولایتی اظهارداشت: افرادی که آن نامه را امضاء کرده اند هیچ وقت در کشور مسئولانه عمل نکرده اند یا کاره ای نبوده اند و یا اگر مسئولیتی داشته اند، غلط کاری های زیادی انجام داده اند.

وی اضافه کرد: آن روزی که ترامپ این ادعا را کرد که آمریکا ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده و باید پول خود را پس بگیرد، بنابراین اکنون تلاش می کند به نحو اینکه سوریه از داعش پاک می شود، افرادی که به داعش فرمان می دادند، در سوریه وارد می شوند.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد بیان کرد: ترامپ بعد از نقض عهد برجام، قصد دارد آمریکا را مانند کازینو اداره کند اما باید بداند که در منطقه ما بینی به خاک مالیده می شود.

وی گفت: کره شمالی دماغ آمریکا را به خاک مالید و مذاکراتی که با این دو کشور صورت گرفت برای این بود که عقب نشینی آمریکا محترمانه و دارای مشروعیت شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل اظهارداشت: کره شمالی از مواضع خود پایین نمی آید این در حالی است که آمریکا از مواضع خود پایین آمده است.

ولایتی اضافه کرد: عده ای خارج نشین یا افرادی که بچه های آنها از کشورهایی مانند عربستان سعودی بورسیه گرفته اند و کارمند شرق الاوسد هستند، اعلامیه مظلت بار امضاء می کنند. اما بدانند که مردم ایران به دهن آنها می زنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل خاطرنشان کرد: افرادی که این نامه را امضاء کرده اند کارشان پاسخ دادن به اربابانشان است و بدانند که در چه لجنزاری افتاده اند.

وی گفت: افرادی که این نامه را امضاء کرده اند حواسشان باشد که تاریخ مصرفشان تمام خواهد شد و ممکن است گرین کارت های آنها لغو شود و دلارهایی که به آنها می دهند نیز قطع شود و گرسنه بمانند.

ولایتی اظهارداشت: کجایند کسانی که پناهنده شده اند و چند روزی در تلویزیون های بیگانه مصاحبه کرده اند. امیدواریم که این افراد به دامان ملت بازگردند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: این افراد نمی دانند مذاکره چیست. ما ۵ سال پیش با آمریکا و ۵ کشور مذاکره کردیم و بعد از اینکه همه چیز تمام شد زیر مذاکره زدند.

وی گفت: این ۱۰۰ نفر با امضاء خود می خواستند آبروی ریخته آمریکا را جمع کنند و این افراد باید بدانند که در نهایت مانند محمد بن سلمان و گاو شیرده می شوند.

ولایتی خاطرنشان کرد: مگر مذاکره نکردیم؟ مگر این مذاکرات مورد تائید ۵ کشور و شورای امنیت نبود؟ اما زیر آن زدند. چرا که آنها می خواهند ما را خلاء سلاح کنند و در مذاکره بعدی به دنبال این هستند که ما دستمان را بالا ببریم.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد عنوان کرد: آمریکا در یمن شکست خورد  و در حکومتی که در عراق تشکیل می شود محکم تر از قبل بوده و جایی برای آمریکا نخواهد داشت و آمریکا باید بداند که با ذلت از منطقه بیرون خواهد رفت.

وی اضافه کرد: افرادی که این نامه را امضاء کرده اند بدانند که آبروی خود را برده اند. فردی که قراردادهای محکم بین المللی را زیر پا می گذارد و عربده می کشد، مذاکره کردن با آن فایده ای ندارد. این افراد آخرین ضربه را به حیات سیاسی خود زدند.

نظر شما