شناسهٔ خبر: 147523 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اولویت های«معاونت اقتصادی»وزارت خارجه

وزارت خارجه معاون اقتصادی وزیر خارجه گفت: از حداکثر ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی برای تولید، صادرات و توجه مردم به فناوری های نو و پیدا کردن بازار برای کشور استفاده می‌کنیم.

به گزارش«نماینده»، غلامرضا انصاری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه پیرامون وظایف و عملکرد معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار داشت: به طور کلی نقش دیپلماسی اقتصادی در واقع بسیج تمام توانمندی ها و ظرفیت های کشور و معرفی آن به خارج از مرزهای ایران است.

وی افزود: همه وزارتخانه ها و بخش های غیر دولتی و همه ظرفیت ها و منابع کشور باید شناخته شود و به کار گرفته شوند تا بتوان یک دیپلماسی موفق اقتصادی را به کشورهای دیگر جهان معرفی کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تصریح کرد: طبیعتاً در دوران سخت تحول اقتصادی ای که ما با آن مواجه هستیم، نقش دیپلماسی اقتصادی می تواند بسیار تعیین کننده باشد و این قابلیت را دارد که توجه نهادها و مراکز اقتصادی جهان را به توانمندی های اقتصادی ایران جلب کند.

انصاری گفت: دیپلماسی اقتصادی می تواند عامل ورود سرمایه گذاری خارجی، ورود تکنولوژی، ورود گردشگر بیشتر و عامل ورود کمک های فنی و حرفه ای گسترده تری به ایران شود و همچنین می تواند ظرفیت های کشور را هم به خارج از ایران صادر کند.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه دیپلماسی اقتصادی می تواند موجب صدور خدمات فنی و مهندسی، کالا و خدمات و کمک های توسعه ای به کشورهایی که نیازمند آن هستند باشد، اظهار داشت: اینها همه مجموعه اقداماتی است که دیپلماسی اقتصادی می تواند جهت بهبود وضعیت اقتصاد کشور انجام دهد و این مسئولیت همانطور که گفتم امروز به معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه سپرده شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما امیدوار هستیم با کمک همه دستگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای غیردولتی همچون اتاق های بازرگانی، انجمن های خدمات فنی و مهندسی بتوانیم از حداکثر این ظرفیت ها برای تولید، صادرات و توجه مردم به فناوری های نو و پیدا کردن بازار برای کشور بهره مند شویم.

نظر شما