شناسهٔ خبر: 147509 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تنظیم بازار و تولید باید در اختیار یک وزارتخانه باشد

جلال محمودزاده43 نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اگر وزارت بازرگانی بدون وظیفه تنظیم بازار احیا و سایر وظایف به وزارت بازرگانی محول شود و وزارت صنعت با نیروهای فعلی مانند گذشته جدا شود، موثر است.

به گزارش «نماینده» جلال محمودزاده، در خصوص احیا مجدد وزارت بازرگانی و تاثیرات آن، اظهارداشت: بحث تنظیم بازار که قبلا در اختیار وزارت بازرگانی بود که اکنون در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته اقدامی مناسب بوده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متولی تولید و توزیع باید یک وزارتخانه باشد، گفت: سال‌های گذشته که وزارت بازرگانی مسئول تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تولید را در اختیار داشت اگر مشکلی در بازار در زمینه عرضه و تقاضا، میزان تولید و در زمینه سبد خانوار مشکلاتی  ایجاد می‌شد هرکدام از وزارتخانه‌ها توپ را در زمین دیگر می‌انداخت.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از زمانی که تنظیم بازار و تولید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است از بعد نظارتی شرایط بهتری ایجاد شده تا نمایندگان و افرادی که مسئولیت نظارتی دارند نظارت بهتری داشته باشند، ادامه داد: از نظر بعد عملیاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت وسعت بسیار زیادی دارد به همین دلیل بحث معدن در این وزارتخانه به حاشیه رانده شده و درحال حاضر در بیشتر مناطق نظارت بر عملکرد معادن ضعیف شده و نظارت خوبی صورت نمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمت تنظیم بازار و ورود کالاهای مصرفی متمایل شده، تصریح کرد: اگر بتوان وزارت بازرگانی بدون وظیفه تنظیم بازار احیا و سایر وظایف به وزارت بازرگانی محول شود و وزارت صنعت با نیروهای فعلی مانند گذشته جدا شود موثر است، زیرا می‌توانند به معدن و صنعت رسیدگی کنند؛ اما با بازگشت تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی به  وزارت ماهیگیری مخالف هستم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از بعد نظارتی، کنترل، تنظیم بازر و میزان تولید در گذشته بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی اختلافات آماری زیادی وجود داشت.

نظر شما