شناسهٔ خبر: 147508 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص دهد

انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت نباید ۳ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان را در قالب افزایش ۱۰ درصدی سنواتی بگنجاند.

به گزارش «نماینده» احمد انارکی محمدی، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال جاری، گفت: وضعیت معیشتی بازنشستگان با توجه به عیالواری آنها نگاه ویژه ای را می طلبد، چراکه متاسفانه گپ بین حقوق بازنشستگان با نرخ تورم بالا است و حداقل ها را نمی توان برای زندگی آنها تامین کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعیین تکلیف مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری، افزود: علاوه بر افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان همانند سال های گذشته ۳ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۷ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان مصوب شده است، لذا دولت نباید این رقم ۳ هزار میلیارد تومان را در همان افزایش سنواتی بگنجاند.

 بی‌ عدالتی در پرداخت حقوق بازنشستگان وجود دارد

وی با بیان اینکه چراکه افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان باید هر ساله حداقل با توجه به نرخ تورم در نظر گرفته شود، ادامه داد: نمایندگان معتقد هستند که بی‌ عدالتی در پرداخت حقوق بازنشستگان وجود دارد به همین علت از سال گذشته با جدیت تمام طرح همسان ‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال کرده اند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات انجام شده در سنوات گذشته برای بحث همسان سازی، یادآور شد: ‌مجلس سال قبل جهت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ‌ حدود هزار میلیارد تومان به این طرح اختصاص داد؛ اما در سال ۹۷ با توجه به شرایط نامناسب حقوقی بازنشستگان ۳ هزار میلیارد به این منظور دیده شده است.

در پایان برنامه ششم باید ۹۰ درصد از حقوق افراد شاغل به بازنشستگان پرداخت شود

وی با بیان اینکه دغدغه نمایندگان همسان سازی حقوق بازنشستگان است و دولت باید آن را اجرا کند، افزود: در برنامه ششم توسعه مصوب شده که هر ساله حقوق بازنشستگان به حدی افزایش یابد که در پایان برنامه ۹۰ درصد از حقوق افراد شاغل به بازنشستگان پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حقوق بازنشستگان علاوه بر این ۱۰ درصد باید از طریق همسان سازی افزایش یابد.

نظر شما