شناسهٔ خبر: 147497 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

در جلسه اقتصادی مسئولان با رهبر انقلاب چه گذشت؟

جهانگیری عاون اول رئیس جمهور گفت:​ مقام معظم رهبری در جلسه‌ای از سران سه قوه و تعدادی از مسئولان دولت، مجلس و قوه قضاییه دعوت و مطالبی درباره مسائل اقتصادی کشور مطرح کردند.

به گزارش«نماینده»، اسحاق جهانگیری پس از پایان دومین نشس شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکیدات رهبری در جلسه با مسئولان کشور، خاطرنشان کرد: رهبری در آن جلسه فرمودند در مقطعی قرار داریم که نیاز به تدابیر بیشتر و اقتدار در برخورد با مشکلات اقتصادی داشته باشیم و دولت باید اینگونه پیش برود و همچنین قوای دیگر باید کمک کنند.
وی به محورهای مطرح شده ازجانب مقام معظم رهبری در آن جلسه اشاره کرد و افزود: ازجمله بحث اشتغال و سرمایه گذاری به عنوان یکی از مسائل اصلی کشور مطرح شد که ما نیازمند آن هستیم که بخش خصوصی سرمایه گذاری انجام دهد. در این زمینه بخشی از اشکالات در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وجود دارد که می بایست برخی از واحد ها واگذار می شد اما نشده و یا در برخی از واگذاری ها به جای مردم به نهادهای دیگر واگذار شده است.
آقای جهانگیری تأکید کرد:‌ روند سرمایه گذاری که در سال های گذشته منفی بوده است، باید رشد کند و به امنیت سرمایه گذاری توجه شود.
معاون اول رئیس جمهور مسأله دوم مطرح شده ازجانب مقام معظم رهبری در آن جلسه را نظام بانکی عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب درخصوص نظام بانکی مسائلی را مطرح کردند که نظام بانکی نقش اصلی را در تأمین مالی اقتصادی کشور برعهده دارد اما به طور طبیعی با مشکلاتی رو به روست که نیازمند آن است تا سه قوه به طور ویژه به مسائل نظام بانکی بپردازند.
وی بحث دیگر مطرح شده را قشرهای ضعیف و کم درآمد جامعه بیان کرد و افزود: به خصوص آماری که درمورد فقر مطلق گفته می شود، دولت باید کاری کند که هم قشرهای ضعیف جامعه از یک حداقل های اطمینان بخشی در زندگی برخوردار باشند و هم فاصله طبقات ثروتمند جامعه با طبقات ضعیف جامعه که متأسفانه طبق آمارهای رسمی ۱۴ برابر است کاهش پیدا کند که البته سیاستگذاری هایی در دولت در حال اجراست.
آقای جهانگیری این مطالب و مسائل دیگری را که ازجانب رهبر انقلاب در آن جلسه مطرح شد به همراه خروج از امریکا از برجام مهم ترین مسائل عنوان کرد و گفت: شرایطی که بعد از خروج امریکا از برجام اتفاق افتاد که تحریم ها را برمی گرداند پیگیری ها و فشارهایی که امریکایی ها گذاشتند بر اجرای تحریم های خود نشان داد اقتصاد کشور با شرایط جدیدی رو به رو شده؛ در این شرایط جدید چند مطلب مهم است که باید حتماً مسئولان عنایت داشته باشند؛ یکی از آنها عزم قوای سه گانه کشور بر حل مشکلات مردم است.
معاون اول رئیس جمهور به اعضای حاضر در جلسه امروز شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه اشاره کرد و افزود:‌ در این جلسه در واقع سران سه قوه حضور دارند و از قوه قضاییه علاوه بر رئیس قوه قضاییه، معاون اول و دادستان کل حضور دارند؛ از مجلس شورای اسلامی علاوه بر رئیس مجلس، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، رئیس کمیسیون اقتصاد و رئیس مرکز پژوهش های مجلس نیز حضور دارند و از دولت هم علاوه بر رئیس جمهور و بنده، اعضای ستاد دولت و معاون اقتصادی دولت هم حاضر هستند.

نظر شما