شناسهٔ خبر: 147481 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مظفر: باید در حوزه "نظارت" کارآمدی بیشتری اتخاذ کنیم

حسین مظفر/2 معاون نظارت مجلس خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتدار مجلس را رقم بزنیم باید در حوزه نظارت کارآمدی بیشتری اتخاذ کنیم، همچنین دخل و هزینه این کار باید انطباق پیدا کند.

به گزارش «نماینده»، حسین مظفر "معاون نظارت مجلس" با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی با معاونت مجلس، اظهار کرد: این جلسه حول محور مبحث ارتقاء انضباط و ارتقاء اقتدار مجلس برگزار شد.

وی افزود: انضباط و اقتدار دو مولفه بسیار مهم هستند که اگر به آنها عمل شود، مجلس در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرد.

مظفر تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که در جامعه اهمیت دارد نظارت است، اما متأسفانه دیده می‌شود که برخی از قوانین تصویب شده، اما در آئین‌نامه‌های اجرایی آن نوشته نشده و احکام تکلیفی آن اجرایی نشده است.

معاون نظارت مجلس بیان کرد: ابزار نظارتی فراوانی در آئین‌نامه مجلس پیش‌بینی شده اما معتقدم که برخی از ابزارهای نظارتی باید مورد بازنگری واقع شود.

وی ادامه داد: مشخص نیست که ابزار نظارتی سوال چرا در آخر به کارت زرد می‌انجامد و در نهایت چرا این کارت زرد به استیضاح منجر نمی‌شود؟ پس باید سوال کرد که اصلا فلسفه مطرح شدن آن چیست؟

مظفر تأکید کرد: همچنین این سوال مطرح است که چرا تحقیق و تفحص با این همه هزینه انجام شده و به قوه قضائیه ارائه می‌شود، اما به نتیجه قطعی نمی‌رسد.

معاون نظارت مجلس خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتدار مجلس را رقم بزنیم باید در حوزه نظارت کارآمدی بیشتری اتخاذ کنیم، همچنین دخل و هزینه این کار باید انطباق پیدا کند.

وی ادامه داد: مجلس دهم در حوزه نظارت بیش از دوره‌های قبل به وظیفه خود عمل کرده است، انتظار ما نیز این است که نتیجه کار به گونه ای باشد که اقتدار مجلس بیش از گذشته حفظ شود.

نظر شما