شناسهٔ خبر: 147479 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دفاع "عادل آذر" از عملکرد مجلس در بررسی کلیات بودجه ۹۷

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در پایان تصریح کرد: عملکرد مجلس در بررسی کلیات بودجه سال ۹۷ بسیار مستند و عالی بود.

به گزارش «نماینده»، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به جلسه کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی با معاونت مجلس که روز گذشته در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: هر چقدر از عمر مجلس می‌گذرد، تجربه‌ها بیشتر شده و با آسیب‌شناسی دقیق اولویت‌ها تغییر می‌کند.

وی افزود: جلسه کمیسیون آئین‌نامه داخلی درباره عملکرد دوساله مجلس با این نگاه که خانه ملت باید اولویت‌های خود را نهایی کرده و با اقتدار بیشتری در دو سال باقی‌مانده باعث بهره‌وری و اثربخشی خروجی‌های آن شود، برگزار شد.

آذر تصریح کرد: بنده نیز از طرف دیوان محاسبات کشور که یکی از بازوهای نظارتی مجلس محسوب می‌شود، به این جلسه دعوت شدم و امکانات و ظرفیت‌هایی که چه در بعد نیروی انسانی و چه در بعد مستنداتی که در دیوان محاسبات وجود دارد مانند گزارش‌های حسابرسی و رأی‌هایی که دادستان و هیئت‌های مستشاری تنظیم می‌کنند را خدمت نمایندگان ارائه دادم.

وی ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه به‌روز تنظیم می‌شود و در سطح ملی و منطقه‌ای که شامل استان‌ها است مورد استفاده نمایندگان هر استان قرار خواهد گرفت و این مهم طبق حوزه‌ها و بخش‌های مختلف حاکمیت مانند اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و بهداشت تنظیم می‌شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: ما حسابرسانی داریم که محورهای تحقیق و تفحص را حسابرسی کرده و متقن برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش می‌کنند که این جزء ظرفیت‌های دیوان محاسبات است که در نتیجه دیوان محاسبات می‌تواند در اقتدار مجلس و اثربخش‌کردن خروجی‌های آن نقش‌آفرینی کند.

وی با بیان اینکه نمره فعالیت مجلس در طی دو سال گذشته بالا بوده، تأکید کرد: مجلس نقش بسیار موثری در تدوین قوانین و مقررات، نظارت و آسیب شناسی نظام بودجه‌ریزی داشته است.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در پایان تصریح کرد: عملکرد مجلس در بررسی کلیات بودجه سال ۹۷ بسیار مستند و عالی بود.

نظر شما