شناسهٔ خبر: 147429 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کسی پاسخگوی تورم فعلی نیست

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی گفت: افرادی خاص به دلار ۴۲۰۰ تومانی دسترسی دارند که این موضوع قابل تامل است.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی؛ با اشاره به افزایش نرخ ارز و سکه اظهار کرد: متاسفانه دولت بر اقتصاد کلان کشور به ویژه بازارهای مهم و تاثیرگذار در صحنه اقتصادی چون بازار ارز و طلا،  مدیریت لازم را اعمال نمی‌کند.

اقتصاد رها و بلاتکلیف

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشورها این روزها رها شده و بلاتکلیف است، ادامه داد: نابسمانی‌های اقتصادی بیانگر آن است که مسئولان ذیربط تمایلی به بهبود وضعیت و جلوگیری از افزایش شدید قیمت‌ها ندارند.

انتقاد از ادعای تک رقمی شدن تورم

عضو کمیسیون اقتصادی با انتقاد از ادعای دولت مبنی بر تک رقمی بودن نرخ تورم، گفت: این ادعا خلاف شرایط زندگی مردم است چرا که روزانه قیمت خودرو و کالاهای اساسی مردم افزایش می‌یابد و هیچ‌کسی هم پاسخگوی تورم واقعی موجود در زندگی مردم نیست.

ایجاد رانت با دلار ۴۲۰۰ تومانی

وی با اشاره به اینکه دولت چندی پیش ادعا کرد که نرخ ارز در قیمت ۴۲۰۰ تومان ثابت می‌ماند، تصریح کرد: واقعیت‌های موجود در بازار به هیچ‌وجه این قیمت تثبیت شده را تایید نمی‌کند و به گفته فعالان اقتصادی، افرادی خاص به ارز ۴۲۰۰ تومان دسترسی دارند.

کریمی با تاکید بر اینکه جای بررسی و تامل دارد که چه کسانی از رانت دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی برخوردار می‌شوند، گفت: از سوی دیگر اوضاع پرتنش بازار ارز، آثارش را در بازارهایی چون طلا و سکه گذاشته است.

عدم توان دولت برای اداره امور اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت توان یا تمایل لازم برای اداره امور اقتصادی کشور و ساماندهی این شرایط نامطلوب را ندارد، اظهار کرد: مجلس روی این موضوع حساسیت دارد و این روزها هم نمایندگان به صورت مکرر به دولت تذکر می‌دهند که در ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور جدیت بیشتری داشته باشد، اما هنوز آثار روشن و برنامه مشخصی ازسوی دولت به مجلس ارائه نشده است و منتظریم که ببینیم دولت برای عبور از این شرایط نابسمان چه اقداماتی را در دستور کار دارد.

نظر شما