شناسهٔ خبر: 147402 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تیم اقتصادی دولت فرماندهی واحدی ندارد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد علی اصغر یوسف نژاد با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت فرماندهی واحدی ندارد، گفت: برنامه جدید اقتصادی دولت تدوین شود.

به گزارش «نماینده» علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ترمیم کابینه دولت اظهارداشت: دولت باید با ارزیابی عملکرد یکساله وزرا، روسای سازمان ها و مسئولان استانی کابینه و ترکیب مدیران خود را ترمیم کند.

وی با بیان اینکه منتقدان و دلسوزان انقلاب و دولت مواردی را در مورد ضعف عملکرد مدیران و وزرا به رئیس جمهور یادآور شده اند، گفت: نمایندگان انتقاداتی را نسبت به شخصیت و عملکرد وزرا، معاونان وزرا و مسئولان استانی دارند که به رئیس جمهور انتقال داده اند. بنابراین ارزیابی عملکرد وزرا می تواند مبنای تصمیم گیری دولت برای ترمیم کابینه باشد.

تیم اقتصادی دولت دوازدهم ضعیف تر از دولت یازدهم

وی با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت دوازدهم ضعیف تر از دولت یازدهم است، گفت: تیم اقتصادی دولت بی برنامه است و افرادی در تیم دولت دوازدهم حضور دارند که در واقع برای دولت هزینه زا هستند.

یوسف نژاد افزایش سوال، تذکر و استیضاح وزرا را یکی از شاخص های نارضایتی نمایندگان از عملکرد وزرا خواند.

تیم اقتصادی دولت فرماندهی واحدی ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت فرماندهی واحدی ندارد، گفت: با خروج آمریکا از برجام، شرایط جدید اقتصادی برای کشور ایجاد شد. در این وضعیت جدید باید دولت برنامه جدیدی را جهت اداره اقتصادی کشور ارائه کند و مدیران قبلی را برای اجرای این برنامه بگمارد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهارداشت: برنامه جدید اقتصادی دولت باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های درون کشور تدوین شود.

یوسف نژاد تصریح کرد: قطعا مدیران بی انگیزه که فقط به امور روزمره توجه دارند برای اجرای این برنامه جدید اقتصادی مناسب نیستند. در شرایط فعلی به مدیران پویا، استراتژیست و مدیران بحران برای اداره کشور نیازمندیم.

وی با بیان اینکه آقای روحانی باید بپذیرد شرایط جدید اقتصادی کشور نیازمند ارائه برنامه جدید و مدیران پرتوان است، گفت: اصرار رئیس جمهور بر باقی ماندن برخی مدیران، وزرا و استانداران منجر به انباشته شدن مشکلات و گرفتاری ها و تحمیل هزینه های اجتماعی و سیاسی به دولت است.

وی ترمیم کابینه را پاسخی به نگرانی منتقدان دلسوز و کارشناسان خواند و اظهارداشت: طبیعی است در این مسیر مجلس و کمیسیون های تخصصی می توانند به دولت کمک کنند.

مسیریابی دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی کشور نادرست است

یوسف نژاد افزود: اگر وزیر یا استانداری عملکرد خود را مناسب نمی داند برای کمک به دولت باید استعفا دهد و زمینه را برای حل مشکلات کشور فراهم کند.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مسیریابی دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی کشور نادرست است، گفت: سوءمدیریت اقتصادی دولت موجب آشفتگی بازار ارز، مسکن و خودرو شده است، لذا ترمیم کابینه امری ضروری است.

وی تصریح کرد: متاسفانه توازن واردات و صادرات به نفع واردات است و واردات لجام گسیخته موجب شده حلقه های ضعیف تولید از بین برود.

نظر شما