شناسهٔ خبر: 147400 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بازدید کمیسیون عمران مجلس از سایپا و ایران خودرو

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از برنامه کاری کمیسیون متبوعش برای بازدید از سایپا و ایران خودرو خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا رضایی، با انتقاد از آمار بالای تلفات جاده ای در کشور، گفت: تولید خودروهای بی کیفیت و فاقد استانداردهای لازم در داخل کشور مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سهم صنعت خودروسازی در آمار بالای تلفات جاده ای قابل کتمان نیست، افزود: سالانه ۱۶ هزار کشته در اثر تلفات جاده ای آمار بالایی بوده که بخش اعظمی از آن در نتیجه استفاده از خودروی فاقد استاندارد رخ داده است.

الزام به تولید با کیفیت پیش روی خودروسازی ها باشد

وی با تاکید بر اینکه باید شرایطی پیش روی خودروسازی ها برای الزام به تولید با کیفیت در نظر گرفته شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار سال حمایت از کالای ایرانی است تولیدکننده گان باید با تولید استاندارد پاسخگوی حمایت های دولت و مردم باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه متاسفانه خودروی تولید داخل نه تنها سالانه ارتقا کیفیت نداشته بلکه دیده شده که عقبگرد نیز در این حوزه داشته ایم، گفت: امروزه در دنیا تصادفی به علت مناسب نبودن جاده یا خطای انسانی رخ دهد استاندارد بودن خودرو جان افراد را نجات می دهد اما در کشور ما خودروی ملی به ویژه یک نوع خاص آن خود عامل اصلی مرگ و میر در تصادفات جاده ای است.

انحصاری بودن تولید خودرو در کشور عامل اصلی وضعیت فعلی این صنعت است

رضایی با تاکید بر اینکه انحصاری بودن تولید خودرو در کشور عامل اصلی وضعیت فعلی این صنعت است، افزود: عدم مطالبه جدی در حوزه تولید خودروی با کیفیت نیز از دیگر عواملی است که به وضعیت فعلی این صنعت دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در گذشته ایران در حوزه تولید خودرو از کشورهایی مانند کره جلوتر بوده است، تصریح کرد: متاسفانه اکنون در این صنعت هیچ حرفی برای گفتن نداریم اما با توجه به اینکه جوانان متخصص ایرانی در همه حوزه ها تاکنون موفق عمل کرده اند اکنون نیز زمان آن فرا رسیده که در این صنعت نیز رشد و پیشرفتی حاصل شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای رقابتی در تولید خودرو یکی از راهکارهای کاهش قیمت و همچنین ارتقا کیفیت خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کمیسیون عمران مجلس در حوزه نظارتی خود بازدیدی از خودرسازی های کشور در هفته های آتی خواهد داشت تا به این ترتیب مطالبات خود در حوزه بهبود کیفیت تولیدات داخلی را به گوش مسئولان مربوطه برساند

نظر شما