شناسهٔ خبر: 147353 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تیم اقتصادی دولت از انحصار یک جریان خاص خارج شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: وقت آن است که تیم اقتصادی دولت برای حل بحران‌های کشور عینک سیاسی را از چشم خود بردارد و خود را از محدود بودن به یک جریان خاص خارج کند.

به گزارش«نماینده»، حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر چاره‌اندیشی مسئولان جهت مشکلات اقتصادی کشور گفت: رهبری هر کشور رصدخانه آن مملکت بوده  و با دیده‌بانی مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را جهت حل معضلات مربوط به ‌آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

وی با یادآوری اینکه رهبر انقلاب هشت سال است که شعارهای هر سال را بر اساس موضوعات اقتصادی تنظیم می‌کنند بیان داشت: این نام‌گذاری‌ها تزئینی نبوده بلکه راهبردی است و اگر حقیقتاً به آنها عمل می‌شد امروز این حجم از مشکلات زیرساختی و راهبردی را به ویژه در حوزه اقتصادی نداشتیم.

بیگی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تصریح همیشگی مقام معظم رهبری در بی‌اعتماد بودن به آمریکا گفت: ایشان همواره و به ویژه در مقولات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اعلام بی‌اعتمادی به آمریکا می‌کردند و امروز اگر اقتصاد ما از بابت برجام و اعتماد به آمریکا دستاوردی نداشته است صحت بی‌اعتمادی رهبری را بیشتر روشن می‌کند البته همانطور که ایشان تأکید می‌کنند امید به بهبودی وضع حاصل وجود دارد.

وی در ادامه با توصیه به تیم اقتصادی دولت جهت دوری گزیدن از مسائل حزبی و گروهی در مسیر حل مشکلات اقتصادی کشور عنوان داشت: متأسفانه ما در کشور همه چیز را با عینک جناحی و حزبی نگاه می‌کنیم به گونه‌ای که حتی گویی قبله واحد خود را هم با این عینک، متفاوت تفسیر می‌کنیم در حالی که باید در برخی موضوعات این گروه‌بندی‌ها را کنار بگذاریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: ما اکنون در بحران اقتصادی قرار داریم و نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم پس وقت آن است که تیم اقتصادی دولت سوگند یاد کنند که خود را از محدود بودن به یک جریان و جناح خاص خارج کرده، سیاسی‌کاری نکند و در نتیجه اصلاح‌طلب و اصول‌گرا کنار هم بنشینند و با برداشتن عینک سیاسی نسبت به جسد بی‌روح اقتصاد کشور به آن روح و جان تازه ببخشند.

نظر شما