شناسهٔ خبر: 147287 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بچه پولدار نیستیم که هر کاری دلمان خواست کنیم

کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ما نباید واقعیت‌ها را از مردمان پنهان کنیم، گفت: ما کشور کم آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش «نماینده»، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همه دنیا می‌دانند که ما کشور کم آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. در حوزه آب بچه پولدار نیستیم که هر کاری دلمان خواست کنیم.

وی در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر حمایتش از مردم ایران در مقابله با بی‌آبی، گفت: این آقا هر کاری دلش می‌خواهد بکند، به ما چه ربطی دارد اما ما نباید واقعیت‌ها را از مردمان پنهان کنیم. ما کشور کم آبی هستیم و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

کلانتری با بیان اینکه ما خارج از اصول بین‌المللی و استانداردهای جهانی عمل می‌کنیم، اظهارکرد: طبق این اصول هیچ کشوری بیش از ۴۰ درصد آب‌های تجدیدپذیرش را نباید مصرف کند اما در حال حاضر مصرف ما به بیش از صددرصد رسیده است. این اتفاقات پیامدهای سختی برای محیط زیست دارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان گفت: اگر بدانیم که کشور کم آبی هستیم مشکل‌مان کم می‌شود چرا که سیاست‌های درست‌تری را دنبال می‌کنیم.

نظر شما