شناسهٔ خبر: 147286 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

FATF یک سند استعماری است

پورمختار/* نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس گفت: FATF یک سند استعماری است که ابزاری برای دولتهای زورگو شده تا از طریق آن کشورهای کوچکتر را تحت سلطه خود بگیرند.

به گزارش«نماینده»، محمد علی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی طی تذکری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) خانه ملت خطاب به سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه کشور خواستار تسریع در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب برای آماده‌سازی وضعیت هسته‌ای ایران و دستیابی به ۱۹۰ هزار سو شد. 

وی اخذ تضامین ۵گانه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را برای ادامه برجام رلازم و ضروری دانست و افزود: به اعتقاد بنده FATF یک سند استعماری است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس ادامه داد: FATF وسیله‌ای و ابزاری در دست دولتهای زورگو شده است که به کشورهای کوچکتر از خود زور بگویند و آنها را دست بگیرند. 

پورمختار با اشاره به حفظ جایگاه و شأن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که موضوع تعامل مجلس با دو قوه دیگر که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره کردند دلیلی برای دست کشیدن مجلس از وظیفه ذاتی‌اش نیست که این مهم باید مورد توجه شخص رئیس مجلس و سایر نمایندگان قرار گیرد.

وی همچنین در تذکری به ظریف وزیر امور خارجه یادآور شد: به رغم قول آقای ظریف قرار بود سفارتخانه‌ها در داخل کشور فعال شوند اما پس از گذشت یک سال از این وعده هنوز هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده است.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در بخش دیگری از تذکرش خطاب به سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که باید از اجحاف به مردم در این حوزه‌ها جلوگیری شود.

وی در خاتمه با اعلام اینکه هنوز هم برخی برای پس گرفتن امضاهایشان برای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف تماس می‌گیرند، گفت: در این بخش و سازمان اوقاف مواردی صورت می‌گیرد که لازم است تحقیق و تفحص در این بخش حتماً انجام و نباید جلوی این مسئله گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما