شناسهٔ خبر: 147285 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ابهام در نمایش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در فضاهای شهری

حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: زمزمه‌هایی شنیده شده که گویا تصمیمی گرفته شده مبنی بر اینکه این بازی‌ها در فضای عمومی پخش نشود و در همین به نظر می‌رسد ورزشگاه آزادی نیز مشمول چنین تصمیمی باشد.

به گزارش«نماینده»، حجت نظری با بیان اینکه متاسفانه میزان ظرفیت امیدواری و اعتماد عمومی در جامعه وضعیت مناسبی ندارد گفت برگزاری برنامه‌هایی همچون پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در فضاهای عمومی می‌تواند موجب افزایش نشاط اجتماعی و نیز اعتماد عمومی در جامعه باشد.

رییس کمیته ورزش شورای شهر تهران با اشاره به اثرات مثبت پخش گسترده مسابقات جام جهانی بر افزایش نشاط اجتماعی گفت: بر همین اساس باید مسئولین از چنین طرح‌هایی استقبال کنند و پخش مسابقات جام جهانی در عرصه‌های نسبتا عمومی و تماما عمومی می‌تواند مثبت باشد. چرا که بسیاری از مردم امکان دیدن مسابقات ورزشی در روسیه و یا حتی سایر مسابقات در ورزشگاه را ندارند اما مشابهت سازی و قرار گرفتن در فضای ورزشگاه و جو خاص فوتبالی خارج از ورزشگاه می‌تواند به همان اندازه اثرگذار باشد.

نظری با بیان اینکه با توجه به موافقت اولیه و ضمنی مراکز نظارتی، امکان و زیرساخت‌های لازم برای پخش مسابقات جام جهانی از طریق تلویزیون‌های شهری فراهم شد و حتی پخش مسابقات به صورت زنده در کافه‌ها و سینماها نیز می‌تواند هیجان ایجاد کرده و فضای شادی بخشی را مهیا کند، گفت: حتی روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در استادیوم آزادی نیز زمینه پخش زنده فوتبال آماده است. بنده از ابتدای هفته در جریان برنامه ورزشگاه آزادی هستم و باید اذعان کنم طرح بسیار خلاقانه و خوبی است. 

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به احتمال مخالفت با نمایش فوتبال در برخی اماکن عمومی اظهارکرد: متاسفانه زنزمه‌هایی شنیده شده که گویا تصمیمی گرفته شده مبنی بر اینکه این بازی‌ها در فضای عمومی پخش نشود و در همین به نظر می‌رسد ورزشگاه آزادی نیز مشمول چنین تصمیمی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که چنین تصمیمی صحت نداشته یا در اجرای آن تجدید نظر شود.

نظری با بیان اینکه عدم پخش بازی‌های جام جهانی در فضاهای عمومی اتفاق خوبی نیست، گفت: مردمی که نتوانستند در جو ورزشگاه قرار گرفته و یا به روسیه سفر کنند، می‌توانستند در فضایی مشابه به تماشای فوتبال بنشینند که این مسئله توامان موجب افزایش نشاط اجتماعی و همینطور اعتماد عمومی می‌شود. این در حالیست که شهرداری تهران ۲۲ بوستان را در ۲۲ منطقه پیش‌بینی کرده و حتی زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده تا مردم به راحتی به تماشای فوتبال بپردازند. حتی در سینماها و کافه‌ها نیز این امکان می‌توانست وجود داشته باشد اما تصمیم‌های اینچنینی می‌تواند موجب بی اعتمادی و ناامیدی نسبت به مجموعه دولت شود.

نظری با بیان اینکه متاسفانه اتفاقی که می‌توانست در فضای عمومی و به صورت دسته جمعی، موجب نشاط اجتماعی شود حال ممکن است به پستو و فضاهای اصطلاحا زیرزمین‌ها برود. چرا که بعید می‌دانم افراد مختلف نخواهند بازی‌ها را به صورت دسته جمعی نگاه کنند، وی در ادامه گفت: لازم است تصمیم‌گیران در این عرصه تجدید نظر کنند چرا که پخش عمومی فوتبال می‌تواند تاثیر زیادی بر افزایش اعتماد عمومی مردم داشته باشد.

نظر شما