شناسهٔ خبر: 147277 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جمع آوری تعدادی از دکه های روزنامه فروشی در پایتخت

دکه روزنامه فروشی عضو شورای شهر تهران: اینکه باید دکه‌های روزنامه‌فروشی در سطح شهر ساماندهی شوند درست است به نظر بنده باید مانند میادین میوه و تره‌بار مکان‌هایی برای این افراد در نظر بگیرند و الباقی دکه‌های اضافی را جمع‌آوری کنند.

به گزارش«نماینده»، حسن خلیل‌آبادی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده فروش سیگار و تنقلات در دکه‌های روزنامه‌فروشی ممنوع خواهد شد، گفت: اینکه باید دکه‌های روزنامه‌فروشی در سطح شهر ساماندهی شوند درست است به نظر بنده باید مانند میادین میوه و تره‌بار مکان‌هایی برای این افراد در نظر بگیرند و الباقی دکه‌های اضافی را جمع‌آوری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد دکه‌های روزنامه‌فروشی در تهران بسیار زیاد است، گفت: ما روزنامه به این اندازه نداریم و این  افراد مجبورند برای کسب درآمد سیگار بفروشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سیگارفروشی با اهداف اولیه تأسیس این دکه‌ها مغایرت دارد، گفت: اگر اینها قصد خرید و فروش اجناس دیگر را دارند باید به مکان دیگری منتقل شوند و فقط چند دکه روزنامه‌فروشی در معابر پرتردد و مکان‌های علمی در نظر گرفته شود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب کم شده است، گفت: فروش روزنامه برای این دکه‌ها مقرون به صرفه نیست از آنجایی که روزنامه‌ها برگشتی زیاد دارد و مردم خیلی روزنامه نمی‌خرند این افراد درآمدی نخواهند داشت و تنها درآمد آنها از طریق فروش سیگار و تنقلات است.

به گفته خلیل‌آبادی، این دکه‌ها همچنین پیاده‌روها را اشغال می‌کنند و روزنامه‌های خود را وسط پیاده‌روها پهن می‌کنند و باید برای ساماندهی آنها فکری شود.

نظر شما