شناسهٔ خبر: 147270 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خواستار تشکیل دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد هستیم

فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس خواستار تشکیل دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد شد.

به گزارش«نماینده»، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد اجرای قانون اقتصاد مقاومتی، مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی گفت: ما در شرایط ویژه و جنگ اقتصادی هستیم. اگر در دفاع مقدس پیروز شدیم به خاطر این بود که همه امکانات کشور در راستای دفاع تشکیل شد.

وی تأکید کرد: باید تشکیلات فراقوه ای برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تشکیل شود. باید خروجی جلسات پایش شود.

فولادگر تصریح کرد: امروز نهادهایی در کشور وجود دارند که شاید وابسته به قوا نباشد ولی ظرفیت های خوبی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند مثل قرارگاه خاتم الانبیا. باید در شرایط خاص اقتصادی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

در ادامه حسن کامران نماینده مردم اصفهان گفت: امروز سه قوه دایر اما در واقع بایر است؛ دایم جلسه می گذارند. گفتار درمانی بر کشور حاکم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: امسال دولت و مجلس ۳۹ هزار میلیارد تومان بر بودجه کشور تحمیل کرده است. وقتی حاکم حاضر نیست یک مسافرت خود را کم کند، چگونه اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی افزود: ۴۳۰ هزار نفر کارآفرین کم شده است. کارآفرین به معنای اشتغال پایدار است و عدم حضور آن به معنای بیکاری است.

نماینده مردم اصفهان گفت: سه قوه مرد آن نیستند که خارج از شمول هایشان را حذف کنند. روسای قوا دایما مشکلات را بر می شمرند. باید بر خود سخت بگیریم.

در ادامه حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه سال ۹۲ ابلاغ شد. پس از آن کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با کمک مرکز پژوهش ها، گزارشی را تهیه کرد.  در آن گزارش که بر اجرای ۲۴ بند سیاست های اقتصاد مقاومتی تأکید شده بود. به اندازه کافی قانون وجود دارد. بهتر این است که برای اجرای این سیاست ها، کار نظارتی انجام دهیم و قوانین را پایش و بررسی کنیم.

نماینده مردم اصفهان افزود: در این راستا قانون ۴ ماده ای را تصویب کردیم و معاون اول رئیس جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس موظف شدند ستاد هماهنگی قوا برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهند تا هر سه قوه درگیر شود و تقسیم کار کند و قوانین را پایش کند.

وی با بیان اینکه این قانون در خرداد ماه سال ۹۴ تصویب شد، تصریح کرد: تنها یک جلسه این ستاد تشکیل شده و اخیرا با پیگیری های ما آقای پزشکیان و محسنی اژه ای به جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دعوت می شوند اما جلسات ستاد هماهنگی تشکیل نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا ستاد جنگ اقتصادی را در وزارت خزانه داری خود مستقر کرده است. ما نیز باید با تمام توان و هر سه قوه درگیر سیاست های  اقتصاد مقاومتی شوند.

 وی یادآور شد: در تجربه ۸ سال دفاع مقدس زمانی به پیروزی دست یافتیم که همه کشور در اختیار جنگ قرار گرفت، زمانی که کوتاهی شد امام مجبور به پذیرش قطعنامه شد. الان هم باید هر سه قوه در خدمت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشند.

وی در پایان با اشاره به پیشنهادات کمیسیون برای اصلاحات قانون اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خواستار تشکیل دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد هستیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: دولت کم کاری کرده و باید قانون را درست اجرا می کرد.

نظر شما