شناسهٔ خبر: 147264 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

لاریجانی: دولت در اجرای قانون اقتصاد مقاومتی تخلف کرده است

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با عدم تشکیل جلسات ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی تخلف قانونی انجام داده است.

به گزارش «نماینده»، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی در مورد نحوه اجرای قانون اقتصاد مقاومتی، نماینده دولت به بیان گزارشی در این خصوص پرداخت.

نماینده دولت در گزارش خود آماری از افزایش تولید در بخش‌های مختلف ارائه کرد و آن را در راستای اقتصاد مقاومتی خواند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به وی گفت: قرار بود جلسات هماهنگی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اول قوه قضائیه و نایب رئیس مجلس برگزار شود، چرا برگزار نشد؟

نماینده دولت پاسخ داد: این قانون در عمل اجرا شده است، یکسری ابهامات داشت اما مشخص نبود چه کسی مسئول این کار است و دبیرخانه باید در کجا تشکیل شود.

لاریجانی در پاسخ به وی اظهار داشت: قانون ابهام نداشته، اعلام شده است که ستادی با حضور معاون اول دو قوه و نایب رئیس مجلس تشکیل شود، اگر ابهام داشت در دو سه سال گذشته از ما سؤال می‌کردید.

نماینده دولت پاسخ داد: تلقی دولت این بود که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نهادسازی خوبی است که می‌تواند اهداف ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی را محقق کند. ما عملاً قانون را در این چارچوب با دعوت از نایب رئیس مجلس و معاون اول قوه قضائیه اجرا کردیم؛ دولت اقداماتش را انجام داد.

لاریجانی گفت: تخلف صورت گرفته، توضیحات شما اشکال عدم اجرای قانون را رفع نکرده است. در سطح قوه مجریه جلساتی برقرار شده، اما قرار بود جلساتی برای هماهنگی قوا تشکیل شود؛ قانون به دولت ابلاغ شده بود و باید اجرا می‌شد.

نظر شما