شناسهٔ خبر: 147235 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وعده استاندار تهران برای بهره برداری از ساختمان پلاسکو

مقیمی استاندار تهران اظهار داشت: از عید فطر امسال عملیات اجرایی ساختمان جلویی پلاسکو آغاز می‌شود که امیدواریم این ساختمان تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش«نماینده»، محمدحسین مقیمی استاندار تهران، درباره بررسی و پیگیری مصوبات قبل برای رفع موانع اجرایی ساختمان پلاسکو ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای آتش‌نشان، گفت: این عزیزان با شجاعت تمام برای جلوگیری از بین رفتن جان و مال مردم به کمک آمدند.

استاندار تهران ادامه داد: در ساعات اولیه آتش‌سوزی بسیاری از افراد در محوطه ساختمان پلاسکو حضور داشتند که اگر توسط آتش‌نشانان خارج نشده بودند، شاید از بین می‌رفتند.

وی عنوان کرد: مالک ساختمان پلاسکو بنیاد مستضعفان است و افرادی که در آن به کسب و کار مشغول بودند، به صورت استیجاری و سرقفلی در آن حضور داشتند.

مقیمی اظهار داشت: برای بازسازی ساختمان پلاسکو باید مستأجران، صاحبان سرقفلی و مالک به نتیجه‌ای می‌رسیدند که منافع همگی حفظ شود و از نظر مسائل مربوط به حوزه شهرسازی و میراث فرهنگی دچار مشکل نشوند.

استاندار تهران افزود: برای انجام هماهنگی‌ها چندین جلسه برگزار و مقرر شد ساختمان جنب خیابان با ۵ طبقه منفی برای خدمات جانبی ساختمان و درآمدزایی برای ساخت طبقات دیگر به همراه ۱۵ طبقه مثبت مانند قبل ساخته شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ساختمان پشتی به طور کامل خراب نشده و سرپا است، برخی از متخصصان و سرقفلی‌داران عقیده دارند مقاوم‌سازی هزینه کمتری برای ساخت دارد، ولی تعدادی دیگر نیز بر این باور هستند که بهتر است این قسمت مانند بخش مقابل خیابان تخریب و از نو ساخته شود.

مقیمی گفت: ما برای اینکه تصمیم‌گیری را بر عهده این کارآفرینان بگذاریم دو شرط برای آنان مشخص کردیم اول اینکه اگر قرار است ساختمان پشتی مقاوم‌سازی شود شرکت انجام‌دهنده کار تضمین دهد که ساختمان در برابر بلایای طبیعی مقاوم است سپس سازمان نظام مهندسی این طرح را تأیید کند.

استاندار تهران افزود: اگر قرار باشد ساختمان پشتی تخریب شود نیز باید زیر نظر سازمان نظام مهندسی صورت گیرد، حال انتخاب با کسبه است که ساختمان تخریب شود یا ترمیم.

مقیمی اظهار داشت: مغازه‌داران می‌گویند اگر ساختمان پشت مقاوم‌سازی شود ما هزینه ترمیم را پرداخت خواهیم کرد، ولی اگر بنا بر تخریب شدن باشد، باید ابتدا چند طبقه منفی ایجاد شود تا درآمد آن به ساخت ادامه ساختمان کمک کند.

وی با بیان اینکه از عید فطر امسال عملیات اجرایی ساختمان جلویی پلاسکو آغاز می‌شود، گفت:‌امیدواریم این ساختمان تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود؛ بنیاد مستضعفان امکانات مناسبی دارد و می‌تواند این کار را به خوبی به پایان برساند.

استاندار تهران با بیان اینکه کسبه ساختمان پلاسکو در این مدت هزینه‌های سنگینی پرداخت کردند گفت: آتش‌سوزی زندگی این افراد را تحت شعاع خود قرار داد و هنوز نتوانستند به خوبی زندگی خود را به روال قبل بازگردانند که امیدواریم با ساخت ساختمان شرایط آنان از گذشته نیز بهتر شود.

نظر شما