شناسهٔ خبر: 147224 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت باید برنامه جامعی برای حل مشکلات اقتصادی ارائه کند

دولت نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: گره زدن اقتصاد کشور به برجام کم لطفی در حق مردم است و دولت باید برنامه جامعی را برای حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر توان داخلی ارائه کند و وزارتخانه‌های مرتبط در این حوزه وارد عرصه شوند.

به گزارش«نماینده»، محمد وحدتی نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: وابسته کردن مسائل اقتصادی کشور به برجام و دیگر مسائل خارجی کم لطفی در حق مردم است. 

وی افزود: مردم امروزه از نظر اقتصادی در مضیقه هستند معضل بیکاری و توان کم مردم از نظر اقتصادی برای گذران زندگی باعث شده تا از نظر اقتصادی تحت فشار باشند. 

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید به دور از برجام و با تکیه بر توان داخلی خودمان چارچوبی را تعیین کنیم و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی مسیر اقتصاد را هموار کنیم. 

وحدتی خاطرنشان کرد: دولت باید آستین‌های خود را بالا بزند و با اتخاذ تصمیمات قاطع برای حل مشکلات اقتصادی با بهره‌گیری از نیروهای داخلی نسبت به این امر اقدام کند. 

وی افزود: ما در کشور نیروی انسانی کافی برای حل مشکلات اقتصادی داریم و استفاده از نیروهای داخلی باعث خواهد شد تا معضل بیکاری جوانان در مرحله اول مرتفع شود و ما به تدریج شاهد بهبود وضعیت اقتصادی در کشور باشیم. 

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در کشور اظهار داشت: باید دولت بازار را مدیریت کند و اینگونه نباشد که با بالا رفتن قیمت ارز همه امکانات و خدمات در داخل با قیمت  بالاتر ارائه شود و اگر با عنوان مثال قیمت ارز ۵ درصد گران می‌شود خدمات هم ۵ درصد گران شود نه اینکه ما شاهد افزایش صددرصدی قیمت‌ها باشیم. 

وحدتی با بیان اینکه متاسفانه بیشتر دستگاه‌ها و ادارات دولتی از خودروی خارجی استفاده می‌کنند خاطرنشان کرد: باید عدم استفاده از خودروی خارجی در جامعه فرهنگ‌سازی شود و دستگاه‌های دولتی خود برای این منظور پیشگام شوند. 

وی افزود: استفاده از کالای داخلی نباید در حد شعار باقی بماند و ما باید در عمل هم شاهد این موضوع باشیم و اینکه دولت ومجلس خود از کالای خارجی استفاده کنند و به مردم بگویند از کالای داخلی استفاده کنید نتیجه‌بخش نخواهد بود. 

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه تیم اقتصادی دولت به خواب رفته در پایان گفت: دولت باید با یک برنامه اقتصادی منسجم برای حل مشکلات معیشتی مردم داشته باشد و وزارتخانه‌های مرتبط همچون وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت در این حوزه باید وارد کارزار شوند و به عنوان نمونه وزارت صنعت بحث قیمت‌گذاری‌ها در بازار را کنترل کند. 

نظر شما