شناسهٔ خبر: 147187 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیشنهاد نماینده مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم

بازدید «محمد حسینی» نمایندۀ تفرش از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،گفت: باید دولت یک بسته جامع اقتصادی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای رفع مشکلات معیشتی مردم ارائه و ان را اجرایی کند.

به گزارش «نماینده»، محمد حسینی نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اقتصاد کشور را معطل برجام گذاشت و به آن گره زد و باید دولت یک بسته جامع اقتصادی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای رفع مشکلات معیشتی مردم ارائه و ان را اجرایی کند.

وی افزود: ما در داخل در حوزه مسائل اقتصادی به قدر کافی قانون و برنامه داریم و از جمله در برنامه ششم که مبتنی بر سیاست‌های اقتصادی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است این موضوع مشهود است و هیچ یک از این قوانین اقتصاد کشور را منوط به پذیرش و یا عدم پذیرش برجام نکرده است بلکه بر اساس توان داخلی درحوزه‌های مختلف تدوین شده است که باید اجرایی شود و باید با یک روحیه انقلابی و جهادی کار کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تحریم‌های دشمن کار را در روند عادی خود کند می‌کند هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده برخی از کالاها را بالا می‌برد که این موضوع توسط همگان پذیرفته شده است و ما باید در این چارچوب عمل کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: رشد ۸ درصدی در حوزه اقتصاد در برنامه ششم هدفگذاری شده و در هیچ جای آن تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد منوط انجام امری خاص نشده است بلکه بر اساس وضعیت موجود این قانون و سایر قوانین تدوین شده و هدفگذاری رشد ۸ درصدی انجام شده است.

وی افزود: ما با یک عزم ملی می‌توانیم به این رشد ۸ درصدی هدفگذاری شده در برنامه ششم برسیم که ۲ درصد از این ۸ درصد فقط ایجاد بهره‌وری در نیروی کار است یعنی این خمودگی  که در سیستم اداری کشور ما و بروکراسی پیچیده‌ای که در کشور ما وجود دارد اگر مدیریت شود به خودی خود رشد اقتصادی ما را ۲ درصد بالا می‌برد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: ما نباید اجرای تصمیمات‌مان را معطل مذاکرات کنیم بلکه اگر تصمیمی در حوزه اقتصاد بر اساس قوانین اتخاذ کردیم آن را اجرایی کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما