شناسهٔ خبر: 147184 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افتتاح کامل خط ۷ مترو تا شهریور بعید است

مترو با اظهارنظر افشانی مبنی بر افتتاح ۵ کیلومتر خط ۷ اواخر خردادماه ممکن است افتتاح شود، عملا وعده پورسید آقایی مبنی بر افتتاح این خط در اوایل خردادماه روی هوا خواهد رفت.

به گزارش«نماینده»، سوت قطارها در خط ۷ مترو تنها ۵ ماه بلند شد ولی با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری ترمز آنها به سرعت کشیده شد و از آبان ماه سال گذشته دیگر مسافرگیری در ایستگاه های فعال آن به بهانه عدم وجود ایمنی صورت نمی گیرد. از همان زمان شهردار وقت، معان حمل و نقل و ترافیک و برخی از اعضای شورای شهر از راه اندازی مجدد آن تا پیش پایان سال ۹۶ خبر دادند.

با وجود وعده و وعیدهای فراوان برای فعالیت مجدد خط ۷؛ هر زمانیکه به موعد وعده داده شده نزدیک می شویم، زمان جدیدی برای افتتاح این خط از سوی مدیران شهری بر زبان رانده می شود. در حالیکه اواخر اسفندماه از سوی علی امام، مدیرعامل مترو و محسن پورسید آقایی؛ معاون حمل و نقل ترافیک برای افتتاح مجدد خط ۷ اعلام شده بود، در اواخر دیماه و اواسط بهمن ماه اعلام شد به دلیل عدم تامین اعتبارات ۳۰۰ میلیاردی شهروندان می بایست تا اوایل اردیبهشت منتظر باشند.

با این وجود استعفای شهردار و انتخاب شهردار جدید تمامی پروژه های شهری را به حاشیه برد و خطوط جدید مترو نیز قربانی این تغیرات شدند. اردیبهشت آمد و رفت ولی خبری از افتتاح خط هفت نشد. پورسید آقایی در مصاحبه ای در اوایل سال جدید اعلام کرد که بدون تردید ۵ ایستگاه خط ۷ که قبلا فعال بودند تا اواخر خردادماه افتتاح خواهند شد.

در حالیکه چند روز دیگر ماه خرداد به اتمام می رسد ولی، هیچ تحرکی در شهرداری برای اعلام رسمی زمان افتتاح خط هفت مشاهده نشده و در همین حال بود که محمدعلی افشانی؛ شهردار جدید تهران در اظهار نظری جدید تنها ابراز امیدواری کرد چند ایستگاه خط ۷ در اواخر خرداد ماه افتتاح شوند و بدین طریق بازهم نمی توان درباره زمان قطعی راه اندازی خط ۷ برآورد خاصی داشت.

وی  در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر افتتاح خط ۷ مترو تهران گفته است:«‌بنده تا کنون ۲۰ روز است که شهردار شده‌ام و اخلاقم این طور است که هر پروژه‌ای را مطمئن باشم تاریخ افتتاح آن را اعلام می‌کنم. از خط ۶ و ۷ مترو بازدید داشته‌ام و به زودی نیز مجدداً از این پروژه‌ها بازدید می‌کنم ولی قطعاً‌ خط ۷ مترو تا شهریور ماه هم تمام نخواهد شد و امیدواریم ۵ کیلومتر آن تا پایان خرداد و یا اوایل تیر ماه افتتاح شود.»

بنابراین با اظهارنظر افشانی مبنی بر افتتاح ۵ کیلومتر خط ۷ اواخر خردادماه ممکن است افتتاح شود، عملا وعده پورسید آقایی مبنی بر افتتاح این خط در اوایل خردادماه روی هوا خواهد رفت.

براین اساس باید اذعان کرد که مدیران جدید شهری حتی در برآورد افتتاح خطی که خرداد سال ۹۶ راه اندازی شده بود، ناتوان هستند و همچنان پروژه های نیمه کاره در شهردر  بلاتکلیفی هستند.

نظر شما