شناسهٔ خبر: 147160 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تذکر محسن هاشمی به شهرداری تهران

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران عملکرد بودجه ۹۶ را به موقع نفرستاده است و بنده در این خصوص نیز به شهرداری تهران تذکر داده‌ام.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در پایان شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران درباره بررسی تفریغ بودجه سال ۹۵ شهرداری، اظهار داشت: بودجه‌ای که هر سال مصرف می‌شود شهرداری موظف است عملکرد خود را در آن بودجه به شورای شهر ارسال کند.

وی ادامه داد: اصولاً شهرداری تفریغ بودجه‌ها را دیرتر از موعد مقرر ارسال می‌کند و این در صورتی است که باید در اردیبهشت‌ماه در صحن شورا بررسی شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: موضوع تفریغ بودجه اقدام جدیدی نیست و در دولت و شهرداری انجام می‌شود و تفریغ بودجه باید در قالب استانداردهای خاص بررسی شود.

وی افزود: نهایتاً تفریغ بودجه سال ۹۵ در ۱۱ ماده امروز به شورا آمد و بحث‌های کارشناسی آن انجام شد که کلیات آن توسط اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

هاشمی افزود: بودجه سال ۹۵، ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که در آن سال ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شهرداری هزینه داشته است و باید بررسی شود که این پیش‌خور کردن درآمدهای شهر در طول سال چگونه بوده و کجا هزینه شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: گزارش‌های هزینه‌کرد افزایش بودجه درست به شورای شهر تهران ارائه نشده است و با تفریغ بودجه درصدد رفع ابهامات هستیم.

وی گفت: شهرداری تهران عملکرد بودجه ۹۶ را به موقع نفرستاده است و بنده در این خصوص نیز به شهرداری تهران تذکر داده‌ام.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تفریغ بودجه سال ۹۵ کلیات آن به تصویب رسیده است و برای برطرف کردن شبهات به شهرداری تهران ارسال خواهد شد.

زمانبندی تفریغ بودجه شهرداری رعایت شود

محمدجواد حق شناس نیز در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص تاکید بر رعایت زمانبندی تفریغ بودجه گفت: یکی از مشکلاتی که بر فساد و نا کارآمدی ، عدم نظارت و نداشتن دقت برحوزه اجرایی اثرگذار است تاخیر در زمانبندی تفریغ بودجه میباشد که علاوه بر اینکه فشار زیادی بر بدنه مدیریتی وارد می کند منجر به بی اعتمادی در جامعه می‌شود.

وی ادامه داد:همکاران برای بودجه سال بعد رعایت زمانبندی تفریغ بودجه را در دستور کار خود قرار دهند که از زیان‌های وارد شده در این بخش جلوگیری شود.

همچنین افشین حبیب‌زاده، گفت: شهرداری تهران به مقیاس عملکرد مقداری رسیده و منظور اقای الویری نیز جزئیات نبوده است بلکه فرض ما این است که صورت وضعیت‌ها درست است.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه نظام جامع فنی از سوی شهرداری در حال اجرا شدن است میتوانیم برای استخراج مقادیر از آن استفاده و از سوی شهرداری در اختیار حسابرس قرار بگیرد.

نظر شما