شناسهٔ خبر: 147090 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ماهنامه نماینده

گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

با فاصله گرفتن از مسائل اصلی ظرفیت ها را به هدر داده ایم

عباس گودرزی43 "به‌جای آنکه به اولویت‌ها بپردازند متأسفانه مسائل فرعی را برجسته می‌کنند و این ظلم به کشور است باید بدانیم هرچه از مسائل اصلی فاصله بگیریم و مسائل فرعی و حواشی را در جامعه برجسته کنیم درواقع ظرفیت‌ها را به هدر داده‌ایم."

عباس گودرزی «نماینده مجلس» در گفتگو با ماهنامه «نماینده»، در پاسخ به این سؤال «آیا از عملکرد مجلس برای پیگیری مطالبات اقتصادی مردم رضایت دارید؟»، گفت: بخواهم صادقانه پاسخ دهم باید بگویم، اگر در حد مطلوب و ایده‌آل مجلس و دولت عمل می‌کردند امروز این وضعیت را در کشور نداشتیم. ما برجستگی‌هایی داریم، نقاط قوت کم نداریم اما شایسته این کشور با چنین رهبر، مردم و ذخایر و منابع نیست که همچنان زخم‌های اقتصادی‌مان بدون نسخه درمان بر زمین و بر پیکر جامعه بماند و این پیکر را دچار رنجش کند.

وی افزود: اعتراضات بخشی از مردم حاکی از این بود که گلایه دارند و حضورشان در ۲۲ بهمن نشان داد که گلایه‌شان، داخلی و اقتصادی است. حضورشان در ۲۲ بهمن و اعلام حمایت قاطع از نظام جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال نشان داد که مردم به دنبال حل مشکلات در چارچوب انقلاب اسلامی هستند ازاین‌رو مسئولان باید عمیق‌تر مسائل را دنبال کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اینکه «مجلس چه اقداماتی انجام داده است؟» اظهار داشت: مجلس در برنامه توسعه ۵ ساله و بودجه کارهایی انجام داده است. همچنین در مصوباتی که در کمیسیون‌ها و صحن می‌گذرانند، سؤال از وزرا، تذکر به مسئولان اجرایی، بعضاً استیضاح از وزرا، از جمله گام‌هایی است که توسط مجلس برداشته شده اما گام‌ها، در خور شأن ملت ایران و عظمت کشور جمهوری اسلامی نبوده به همین جهت شایسته است، گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.

گودرزی با بیان اینکه چالش‌هایی که در حوزه‌های مختلف وجود دارند باید اصلاح و تک‌به‌تک برای آن‌ها مأموریت تعریف شود، گفت: کمیسیون‌های ما هر کدام مأمور پیگیری یکی از این چالش‌های کشور باشند، ما ابرچالش‌هایی در کشور داریم که باید حتماً فکری به حال آن کرد و البته همه باید پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: مجلس، دولت، قوه قضائیه و همه دستگاه‌ها باید کمک کنند چون مشکلات در هم تنیده هستند، مسائل به هم گره خورده‌اند و جزیره‌های منفصل از همدیگر نیستند. مثلاً معیشت مردم در گرو تقویت اقتصاد است، تقویت اقتصاد در گرو حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی در گرو مقابله با واردات بی‌رویه و جلوگیری از قاچاق کالاست؛ خنجری است که از پشت بر پیکر نظام و تولید کشور وارد می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه در تمام مسائل بیان شده، مجلس نقش ریل‌گذاری و نظارت و دولت نقش اجرا و پیگیری‌ها را بر عهده دارد گفت: این اقدامات رویکرد جهادی می‌خواهد. نهادهای نظارتی، مباحث کشور را باید مرور کنند، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و صداوسیما باید فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای ایرانی کنند. پس ما وقتی می‌گوییم معیشت مردم مجموعه و علل زیادی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا این معیشت تأمین شود؛ البته باید تصریح کرد که اعتماد مردم هم می‌تواند در کشور مؤثر باشد.

گودرزی نتیجه‌گیری، پیگیری مطالبات اقتصادی مختص به یک نهاد و قوه نیست و باید همه پای کار بیایند تا بتوانیم با ظرفیت‌های موجود پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

وی تأکید کرد: ما در طول ۴۰ سال که از عُمر انقلاب می‌گذرد به فضل پروردگار با تدابیر حکیمانه و داهیانه رهبری معظم انقلاب و با پشتیبانی و حضور به‌موقع مردم و حمایت از ظرفیت نیروهای جوان نشان دادیم به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم، پیشرفت که توأم با عدالت است اما بااین‌حال مسئولان نیز باید با اعتمادبه‌نفس، توکل به خدا و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی کشور و نگاه به چشم‌انداز نظام و سیاست‌های بالادستی و راهبردهایی که دیده‌بان نظام (رهبر معظم انقلاب) ترسیم می‌کنند عمل کنند.

نماینده بروجرد گفت: مسئولان و مدیران باید بدانند که وظیفه آن‌ها سنگین است و باید در جهت مطالبات مردم، مشکلات و خواسته‌های آن‌ها، انقلابی و جهادی قدم بردارند تا به فضل الهی این مقطع را نیز پشت سر بگذاریم.

گودرزی با بیان اینکه مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌ها، تجدیدنظر کنند، افزود: ارتقای معیشت و جلب رضایت مردم و همچنین به صفر رساندن نارضایتی‌ها باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین توصیه‌هایی به همکاران خود در قوه مقننه کرد و خطاب به آن‌ها، گفت: باید بدانیم به هر میزان که ما به حاشیه بپردازیم از متن دور می‌شویم. به هر میزانی که ما از مسیر اصلی به جاده خاکی بزنیم و منحرف شویم از رسیدن به مقصد باز خواهیم ماند.

«به هر میزان که از مسیر انقلاب و مسیر خدمت‌رسانی به مردم و گفتمان انقلاب زاویه بگیریم به همان میزان هم از رسیدگی به اوضاع‌واحوال کشور و مردم زاویه پیدا خواهیم کرد و منحرف خواهیم شد.»

گودرزی با بیان این مطلب «بعضی‌ از روی غرض و بعضی‌ دیگر هم از روی هوای نفس و غفلت حاشیه‌سازی می‌کنند»، تصریح کرد: یک عده‌ای درک صحیحی ندارند. اگر بخواهیم خوش‌بینانه بگوییم فهم و درک ندارند که اولویت‌های کشور چیست، این درک را ندارند که امروز شرایط کشور شرایطی است که وقتی آقا می‌گوید اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت است یعنی چه؟

وی افزود: به‌جای آنکه به اولویت‌ها بپردازند متأسفانه مسائل فرعی را برجسته می‌کنند و این ظلم به کشور است باید بدانیم هرچه از مسائل اصلی فاصله بگیریم و مسائل فرعی و حواشی را در جامعه برجسته کنیم درواقع ظرفیت‌ها را به هدر داده‌ایم.

نظر شما