شناسهٔ خبر: 146987 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

 سالک: سیاست ستیز و سازش در دستور کار آمریکا و اروپا است

سالک/2 نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه آمریکا و اروپا سیاست ستیز و سازش را در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: بیانات مقام معظم رهبری یک نمونه دیگر از صلابت و شجاعت علی گونه‌ ایشان در برخورد با زیاده‌خواهی دشمنان بود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های سیاست حضرت امام (ره) عدم اعتماد به دشمنان اسلام به هیچ‌وجه من الوجوه بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خلف صالح آن امام همام هم بارها فرموده‌اند به آمریکا و اروپا هیچ اعتمادی نیست، گفت: علی‌رغم این عدم اعتماد برخی از آقایان اقدام به مذاکره با آن‌ها کردند؛ بعد از جنگ تحمیلی که جبهه استکبار شکست بزرگی را متحمل شد متوجه شدند اگر بخواهند با ایران وارد جنگ شوند ملت ایران منسجم جلوی آن‌ها خواهند ایستاد.

ایجاد تفرقه حربه دشمن برای رسیدن به اهداف شومشان است

نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: دشمنان برای دستیابی به اهداف مذبوحانه خود حربه ایجاد تفرقه را در درون کشور ایران در دستور کار خود قرار داده‌اند و از طرق مختلف برای نیل به این هدف ورود داشته‌اند که از آن جمله تنظیم قراردادهای بین‌المللی تحمیلی به ایران بوده است.

وی برجام، قرارداد FATF برای نقل و انتقالات مالی، سند ۲۰۳۰ برای کنترل مسائل آموزشی و تربیتی، IPC برای کنترل مسائل انرژی، قطعنامه‌هایی برای کنترل موشکی و تجاری‌سازی جهانی را دیگر را از این ‌دست قراردادهای بین‌المللی تحمیلی عنوان کرد و گفت: برجام یکی از قراردادهایی است که می‌توانستند برای نفوذ بهره‌برداری کنند، برجامی که مقام معظم رهبری از آن با تعبیر معیوب و مشکل‌دار یاد کردند.

در پسابرجام نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه افزایش هم پیدا کرد

حجت‌الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه قرار بود بر اثر برجام عایداتی نصیب ملت ایران شود، خاطرنشان کرد: قرار بود برجام گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز کند که تاکنون هیچ توفیقی در این زمینه ایجاد نشده است؛ قرار بود بر اثر توافق برجام تحریم‌ها به صورت یکجا برداشته شود که نه تنها برداشته نشد بلکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحریم‌ها را بیشتر کرد.

وی ادامه داد: آن‌ها همچنان بنا دارند تا در آینده تحریم‌ها را علیه کشور ایران فزاینده‌تر کنند؛ بر اساس برجام فقط قرارداد ۲۲۳۱ انجام گرفت.

نایب‌رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه آمریکا و اروپا سیاست ستیز و سازش را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: آمریکا سیاست ستیز با ایران همچون خروج از برجام و اروپا و هم ورود از دریچه سازش را به عنوان محور کار خود قرار داده‌ است.

وی تصریح کرد: هر دو طرف غربی برجام در ارتباط با مسئله برجام تقسیم کار کرده‌اند که بیانات امام خامنه‌ای در این رابطه در سخنرانی اخیر ایشان در مرقد حضرت امام (ره) یک حقیقت و واقعیت انکارناپذیر است.

مقابله به مثل رهبری در برابر خصم دشمنان

حجت‌الاسلام سالک کاشانی گفت: رهبر معظم انقلاب دیدند اگر در مقابل تهدیدهای دشمن تهدیدی را انجام ندهند آن‌ها پیشرفت می‌کنند، بنابراین ایشان در خصوص توان هسته‌ای فرمودند که آمادگی برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو وجود داشته باشد و این اعلامی به اروپا و آمریکا بود تا بدانند این‌گونه نیست که اگر بخواهید زمان را هدر بدهید و پشت پرده‌تان یکی باشد ما تحمل کنیم، ما اعلام می‌کنیم و کار را به‌پیش می‌بریم.

وی تأکید کرد: این‌یک نمونه دیگر از صلابت و شجاعت علی گونه‌ای است که مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف در برابر زیاده‌خواهی دشمنان اعلام کرده‌اند.

نظر شما