شناسهٔ خبر: 146981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پوتین: مانورهای نظامی آمریکا - کره جنوبی کمکی به کاهش تنش نمی کند

پوتین.jpg رئیس جمهور روسیه بر این باور است که مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی شبه جزیره کره، موجب کاهش تنشها نخواهد شد.

به گزارش «نماینده»، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با "چاینا مدیا گروپ" تاکید کرد: پیونگ یانگ در حال برداشتن گام های عملی به سوی خلع سلاح هسته ای است.

وی در ادامه افزود: کره شمالی در ابتدا متوقف شدن آزمایش های هسته ای و موشکی اش را اعلام کرده است. علاوه بر این، یکی از سایت های اصلی و مهم آزمایش هسته ای کره شمالی برچیده و نابود شده است. این اقدامات قطعا گام هایی به سوی خلع سلاح اتمی است، که هدف اصلی و مشترک ما بوده است.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: درخواست پیونگ یانگ برای ضمانت های امنیتی، منطقی است. گام بعدی در حل و فصل معضل کره شمالی، توسعه ضمانت های امنیتی از سوی همه کشورهای دخیل در این مساله خواهد بود.

پوتین گفت: البته مسکو از این مساله متاسف است که آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک خود را متوقف نکرده اند، اقدامی که هیچ تاثیری بر کاهش تنش در شبه جزیره کره نداشته است.

وی افزود: ما منتظر نتایج نشست بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هستیم و از راهکار ممکنی برای موفقیت این نشست تلاش خواهیم کرد. مسکو آماده اجرای پروژه های اقتصادی سه جانبه با کره شمالی و کره جنوبی است. این پروژه ها عمدتا پروژه های زیر ساختی خواهد بود. ما در حال مذاکره برای احداث یک خط ریلی هستیم. چین نیز می تواند به این پروژه ها ملحق شود. ما در حال مذاکره برای نصب یک خط لوله گازی هستیم.

کره جنوبی اعلام کرده است که هیچ تصمیمی برای متوقف کردن مانورهای نظامی مشترک با آمریکا ندارد. تمرینات نظامی آتی دو کشور قرار است در ماه اوت برگزار شود.

کره شمالی اخیرا یک نشست بین مقام های عالی رتبه دو کره را به خاطر مانورهای نظامی مشترک سئول و واشنگتن، لغو کرده است. این در حالی است که مقام های امریکایی اعلام کرده اند که این مانورها تنها ماهیت دفاعی دارد.

کره شمالی پیشنهاد داده است که خروج نظامیان آمریکایی باید بخشی از هرگونه توافق برای برچیدن برنامه هسته ای اش باشد. ولی کره جنوبی اعلام کرده است که حضور نظامیان آمریکایی نباید به عنوان یک حربه چانه زنی در مذاکرات با کره شمالی مطرح شود و کاهش نظامیان آمریکایی باید به طور جداگانه بین دولت های آمریکا و کره جنوبی تصمیم گیری شود.

برچسب‌ها:

نظر شما