شناسهٔ خبر: 146944 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

هشدار «البرادعی» به کشورهای عربی

البرادعی مدیر سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به کشورهای عربی هشدار داد که در صورت ادامه اختلافات، باید شاهد پایان جهان عرب باشند.

به گزارش«نماینده»، «محمد البرادعی» سیاستمدار مصری که از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری کشورش نیز بوده، درباره ادامه اختلافات در جهان عرب هشدار داد.

مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در توییتر خود به تظاهرات‌های روزهای اخیر در اردن پرداخت و «برگزاری این تظاهرات را نوعی مجازات برای اردن برشمرد» و سوال کرد: «آیا درست است که اردن به دلیل مخالفتش با [نحوه اجرای] معامله قرن برای پایان دادن به آرمان فلسطین، دارد [با این تظاهرات‌ها] مجازات می‌شود؟».

البرادعی ادامه داد: از خدا می‌خواهم که به اینجا نرسیم. آیا هنوز نفهمیده‌ایم که اختلاف بیشتر در دنیای عرب ممکن است آغاز پایان همه ما باشد؟».

اردن در ادامه اعتراض‌های مردمی در ماه‌های اخیر، دیشب شاهد پنجمین شب متوالی تظاهرات‌های بزرگ بود. با آنکه عبدالله دوم شاه اردن خواستار گفت‌وگوی ملی و توقف طرح افزایش بهای سوخت شده، اعتراض‌ها در چندین شهر بزرگ ادامه دارد.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در این خصوص فاش کرد که  عربستان، امارات، مصر، اسرائیل و آمریکا در تظاهرات‌ها و اعتراض‌های گسترده مردمی در اردن دست دارند.

نظر شما