شناسهٔ خبر: 146943 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اعتبارات عمرانی امسال به ۱۲۶ هزار میلیارد افزایش یافت

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سال گذشته ۷۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و امور عمرانی هزینه شد گفت: در سال‌ جاری رقم اعتبارات عمرانی به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

به گزارش «نماینده» به نقل از سازمان برنامه و بودجه، آیین تودیع و معارفه رئیس امور نظام فنی و اجرایی مشاوران و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان و با شرکت مدیران و کارشناسان معاونت فنی، زیربنایی و تولیدی در محل سازمان مذکور برگزار شد.

نوبخت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۳۸۶ هزار میلیارد تومان برای مصارف عمومی و ۷۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه و امور عمرانی هزینه شد گفت: در سال‌جاری رقم اعتبارات عمرانی به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم با همکاری نظام بانکی بتوانیم در این زمینه شاهد موفقیت قابل توجهی باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه اظهارات خود گفت: ۲ ماه نخست امسال بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده و مقایسه عملکرد با سال گذشته، گویای رشد قابل توجه در این زمینه بوده است.

نوبخت همچنین با اشاره به اهمیت امور نظام فنی اجرایی تصریح کرد: حضور من در جلسه تودیع و معارفه رئیس این نظام بیانگر این موضوع است که مواریث گذشته برای ما بسیار اهمیت دارد و توسعه کشور منوط به انجام بهتر فعالیت‌ها در زمینه امور نظام فنی اجرایی است.

وی تأکید کرد: در واقع بسترسازی اصلی توسعه کشور موکول به فعالیت بهتر نظام فنی اجرایی است و ما موظف هستیم از تجارب ارزشمند مدیران قبلی در این حوزه و حوزه‌های دیگر نهایت استفاده را داشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تکریم و تجلیل خدمات مهندس غلامحسین حمزه‌مصطفوی رئیس قبلی امور نظام فنی اجرایی مشاوران و پیمانکاران این سازمان گفت: با توجه به بازنشستگی ایشان و تأکید بر این که ایشان نیروی مجرب، ارزشمند و امانت‌داری تلقی می‌شوند، امیدواریم بتوانیم از دانش و بینش و تجربه‌شان استفاده کنیم.

نوبخت در ادامه افزود: دکتر سید جواد قانع‌فر به عنوان رئیس جدید امور نظام فنی اجرایی، مشاورین و پیمانکاران انسانی فهیم، پاکدست و توانمند هستند و مدتی به عنوان معاون این حوزه مشغول بوده‌اند و امیدوارم مجموعه همکاران این حوزه، ایشان را کمک کنند تا در ادامه راه موفق شوند.

نظر شما