شناسهٔ خبر: 146939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حمایت مرکل از طرح ماکرون برای تشکیل جبهه واحد در برابر آمریکا

ماکرون و مرکل صدر اعظم آلمان از پیشنهاد رئیس جمهوری فرانسه برای تشکیل جبهه واحد در برابر آمریکا حمایت کرد.

به گزارش«نماینده» به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در گفتگو با روزنامه «فرانکفورت الگماینه سونتاگزایتونگ» از پیشنهاد رئیس جمهوری فرانسه برای تشکیل جبهه واحد اروپایی حمایت کرد.

بخشی از این جبهه واحد، تشکیل نیروی مداخله اروپایی با فرهنگ نظامی راهبردی مشترک است.

به نوشته رویترز، صدر اعظم آلمان علاوه بر طرح ارتش اروپایی از اصلاحات پیشنهادی امانوئل ماکرون برای آینده اتحادیه اروپا حمایت کرده است.

این اصلاحات که مواردی در خصوص طرح نجات مالی حوزه یورو، بودجه دفاعی اروپا و سیاست‌های مهاجرتی را شامل می‌شوند در ماه نوامبر سال گذشته توسط رئیس‌جمهوری فرانسه مطرح شده بودند ولی صدر اعظم آلمان به روشنی درمورد آنها اظهارنظر نکرده بود.

مرکل در این مصاحبه از تشکیل صندوق ارزی اروپا برای کمک به کشورهای ضعیف‌تر عضو پشتیبانی کرده است.

صدر اعظم آلمان همچنین موافقت خود را با تعیین بودجه سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کرد و در قوانین تازه مهاجرتی از طرحی مبنی بر تشکیل یک نیروی مرزی مشترک و تاسیس یک آژانس وابسته به اتحادیه حمایت کرد.

یک مقام رسمی در کاخ الیزه که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: این اظهارات حرکت مثبتی است که تعهد صدراعظم و دولت‌اش را به اروپا نشان می‌دهد.

فشار روی اتحادیه اروپا برای تشکیل جبهه واحد در برابر آمریکا پس از آن افزایش یافت که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام با ایران کنار کشید و از سوی دیگر بر فولاد و آلومینیوم صادراتی اتحادیه اروپا به ایالات متحده تعرفه بست.

کارشناسان می‌گویند اقتصاد صادراتی آلمان در برابر جنگ تجاری آسیب‌پذیر است و تهدیدات واشنگتن یکی از دلایلی است که آنگلا مرکل حاضر شده است به موضع فرانسه نزدیک شود.

نظر شما