شناسهٔ خبر: 146867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

اردوغان: مصمم به خنثی کردن سلاح ارزی علیه ترکیه هستیم

اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه بر پافشاری دولت برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور خنثی‌سازی جنگ ارزی علیه اقتصاد این کشور تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در ضیافت افطار مقام‌های ارشد کشوری در آنکارا با تاکید بر اینکه همواره برای ممانعت از پیشرفت ترکیه جنگ ارزی علیه کشور راه می‌افتد، اظهار داشت که دولت مصمم به خنثی کردن این سلاح است.

وی در این مراسم همچنین تصریح کرد: «سیستم ریاستی جدید فرصت بزرگی برای ترکیه به منظور دستیابی این کشور به اهدافش است. بیایید با هم از این فرصت استفاده کنیم و ترکیه را به اهداف سال ۲۰۲۳ برسانیم. بیایید زمینه را برای فرزندان‌مان به منظور اجرای اهداف ۲۰۵۳ و ۲۰۷۱ فراهم کنیم. به همین دلیل در انتخابات ۲۴ ژوئن به ملت خود وعده مجلس، دولت و ترکیه قدرتمندتری می‌دهیم».

اردوغان همچنین گفت که پس از انتخابات، تغییراتی مانند کاهش تعداد وزارتخانه‌ها، ادغام نهادهای مشابه و پست‌های کارکنان انجام خواهد شد و با اجرای سیستم ریاستی، مجلس را به تنها مرجع قانون‌گذاری تبدیل می‌کنیم.

وی تاکید کرد که دولت بدون حمایت اکثریت مجلس تشکیل نمی‌شود. حتی اگر بدون داشتن این شرط نیز تشکیل شود، نمی‌تواند کار خود را آغاز کند. درصورت وجود توازن بین قوای مقننه و مجریه، اقدام مستقل و بی‌طرفانه قوه قضائیه آسان‌تر خواهد شد.

نظر شما