شناسهٔ خبر: 146826 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جعفرزاده در گفت‌وگو با «نماینده»:

مجلس دهم در بعد نظارتی خیلی ضعیف عمل کرده است

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس در حوزه نظارتی تاکید کرد: متاسفانه مجلس دهم در بعد نظارتی که جز وظایف ذاتی‌اش است خیلی ضعیف عمل کرده و معتقدم هر مجلس را باید نسبت به جایگاه خودش سنجید زیرا مجالس با یکدیگر قابل سنجش نیستند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس اول فراکسیون مستقلان ولایی در گفت‌وگو با «نماینده» با اشاره به عملکرد دوسال گذشته مجلس دهم، اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه دوسال از عمر مجلس دهم گذشته اما این مجلس هنوز جا نیوفتاده و به پختگی کامل نرسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هنوز مشکلات اساسی مردم در اولویت نمایندگان قرار نگرفته است، به عنوان مثال همین برگزاری انتخابات هیئت رئیسه آنقدری که برای برخی نمایندگان اهمیت داشت و به عنوان اولویت اصلی برای آنها ترسیم شده، دغدغه و مشکلات مردم فراموش شده است.

نایب رئیس اول فراکسیون مستقلان ولایی تاکید کرد: باید اولویت اصلی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات مردم و دغدغه آنها باشد زیرا ما توسط مردم انتخاب می شویم تا بتوانم دغدغه ها و مشکلات آنها را برطرف کنیم، اگر این موضوع نباشد قطعاً مردم مجلس را تایید نخواهند کرد به عنوان مثال مردم از خیلی از دستورکارهای مجلس ناراضی هستند و این یعنی جا نیوفتادن در راس امور.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: فراکسیون ها باید با ارائه طرحهای معقول، منطقی مشروح و پرهیز از سیاسی کاری و گروه و جناح بازی در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: انصافا اکثر نمایندگان مردم در خانه ملت در تلاش هستند تا در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند ولی باز تا جایگاه اصلی خیلی فاصله وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس در حوزه نظارتی تاکید کرد: متاسفانه مجلس دهم در بعد نظارتی که جز وظایف ذاتی‌اش  است خیلی ضعیف عمل کرده  و معتقدم هر مجلس را باید نسبت به جایگاه خودش سنجید زیرا مجالس با یکدیگر قابل سنجش نیستند.

جعفرزاده در پایان از تدوین طرحی برای افزایش بعد نظارتی مجلس خبر داد و گفت: بنده و آقای پورابراهیمی در حال طراحی، یک طرح برای افزایش بعد نظارتی  مجلس دهم هستیم و انشاالله این طرح را بزودی به مجلس تقدیم خواهیم کرد تا در موارد قانون گذاری کمتر ورود کنیم و به سمت بعد نظارتی قدم برداریم.

نظر شما