شناسهٔ خبر: 146721 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طرفداران بیگدلی کنگره اعتماد ملی را به آشوب کشیدند

اعتماد ملی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: طرفداران آقای بیگدلی در کنگره اعتماد ملی اقدام به ایجاد تنش کردند و به هیچ عنوان قصد خروج از مراسم را نداشتند و آمده بودند که سر و صدا راه بیندازند.

به گزارش «نماینده»، محمد صادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در تشریح درگیری به وجود آمده در کنگره تشکل متبوعش، اظهار کرد: بدفهمی از موضوعی بسیار روشن سبب شد تا عده‌ای که به هیچ وجه توجیه نبودند برخورد احساسی کرده و تنش به وجود بیاورند.

وی افزود: با توجه به تصمیم شورای مرکزی حزب اعتماد ملی قرار بر این شد که با توجه به فرصت بسیار اندکی که برای تطبیق اساسنامه حزب با قانون جدید احزاب، در فرصتی ۳ الی ۶ ماهه شورای مرکزی فعلی ابقا شود تا به دنبال تدوین برنامه‌های کنگره برویم، البته  ممکن است آقای کروبی نیز تا آن زمان از حصر آزاد شوند.

جوادی حصار تصریح کرد: برخی معترضان بر ایناین باور بودندکه برگزاری انتخابات به شکل قیام و قعودی مشکل‌ساز است و باید رفتاری دموکراتیک در پیش گرفت.

طرفداران آقای بیگدلی کنکره را به آشوب کشیدند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بیان کرد: میهمانان زیادی برای حضور در  کنگره روز گذشته دعوت شده بودند و قرار  بود که بعد از  اتمام  بخش  عمومی  آن اشخاصی که عضویتی در حزب ندارند، از مراسم خارج شوند و دقیقا افرادی اقدام به ایجاد تنش کردند  که در جرگه طرفداران آقای بیگدلی بودند و به هیچ عنوان قصد خروج از مراسم را نداشتند و سر و صدا راه انداختند.

وی ادامه داد: برخی از افراد تنش آفرین تصور می‌کردند که اگر کنگره رأی اعتماد بگیرد دیگر کاری از دستشان بر نمی‌آید و نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

طرفداران بیگدلی به کنگره آمدند تا سر و صدا راه بیندازند

هیچ فردی از طرف شهرداری وارد کنگره نشد

جوادی در واکنش به پخش اخباری مبنی بر اینکه عده‌ای ازسوی شهرداری تهران قصد ایجاد حاشیه در کنگره را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان شخصی از طرف شهرداری وارد کنگره نشد. البته برخی از  اعضای اعتماد ملی ممکن است که  در   بخش هایی از شهرداری از گذشته فعال  باشند  اما این مساله  ربطی به عضویتشان در حزب ندارد، همچنین در مورد آقای مطهری نیز هیچ تعرضی مشاهده نکردم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: به صورت کلی بخشی از معترضان و اغتشاش گران  بر این باور بودند که ابقای شورای مرکزی به مدت ۶ ماه دموکراتیک نیست  و  این در حالی است  که نماینده وزارت کشور بر  کلیه روند کنگره نظارت داشت.

وی تصریح کرد: تیم برگزار کننده کنگره با این رویکرد که ممکن است طبق مستنداتی آقای کروبی دبیر کل  حزب تا چند ماه دیگر از حصر آزاد شود خواهان این بودند که کنگره اصلی با حضور وی برگزار شود.

بیگدلی و هوادارانش فضایی را ایجاد کردند که مایه تاسف است

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت باید بگویم که برگزار کنندگان این کنگره که  در راس آنها  رسول پناه مورد نظر جریان منتقد کنگره و از نزدیکان آقایان منتجب نیا و بیگدلی بود بازهم نتوانست رضایت آقایان معترض را جلب کند و بیگدلی و عده ای دیگر  فضایی  را پدید آوردند که مایه تاسف است.

نظر شما