شناسهٔ خبر: 146690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حضور ۲۰۰ هزار نمازگزار فلسطینی در دومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان

نمازجمعه فلسطین با وجود تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی، ۲۰۰ هزار نمازگزار فلسطینی دومین نمازجمعه ماه مبارک رمضان را در صحن مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند.

به گزارش «نماینده»، هزاران فلسطینی از ساعات اولیه صبح امروز برای شرکت در مراسم نماز جمعه در مسجد الاقصی عازم شهر اشغالی قدس شدند اما با محدودیت های رژیم صهیونیستی مواجه شدند.

هزاران نفر از آنها در سایه تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی برای عبور از گذرگاه نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه قلندیا در شمال شهر اشغالی قدس به منظور رسیدن به مسجد الاقصی گردهم آمدند.

نیروهای رژیم صهیونیستی مستقر در این گذرگاه نیز شهروندان فلسطینی را هدف ضرب و جرح قرار داده و تلاش کردند تا آنها را متفرق کنند. شماری از فلسطینی ها نیز از سوی این نیروها بازداشت شدند.

ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی نیز نیروهای خود را به طور گسترده در ورودیها و بخش قدیمی شهر قدس واطراف مسجد الاقصی مستقر کردند.‎

شیخ یوسف ابو اسنینه خطیب مسجد الاقصی در خطبه های امروز نماز جمعه خواستار رفع محاصره نوار غزه شد و گفت: صبر و شکیبایی اهالی غزه درحال تمام شدن است و همگان باید با قدرت برای شکستن این محاصره ظالمانه وارد عمل شوند.

وی از سهل انگاری مسئولان کشورهای مسلمان در حفاظت از مسجد الاقصی در برابر اقدامات اشغالگران انتقاد کرد و از شهروندان فلسطینی خواست تا نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه همواره در مسجد الاقصی حضور داشته باشند و آن را از شر دشمنان محفوظ بدارند.

خطیب مسجد الاقصی این روزها را دشوار توصیف کرد زیرا به عقیده وی، اشغالگران توانسته اند در سرزمین مسلمانان و بین مسلمین فتنه انگیزی کنند و برخی حکام عرب را به سمت عادی سازی روابط با خود سوق دهند.

وی به جنگ‌های ویرانگر در سرزمین شام و یمن اشاره کرد و خواستار وحدت صفوف شد و اقدامات ظالمانه اشغالگران علیه اهالی فلسطینی قدس، یورش های مکرر شهرک نشینان به مسجد الاقصی، تخریب خانه‌های فلسطینیها، بازداشت شهروندان فلسطینی و تشدید فشارها بر مدافعان این مسجد را محکوم کرد.

شیخ یوسف ابو اسنینه با تاکید بر اینکه شهر قدس یک شهر اسلامی است و مسجد الاقصی مقدس آن فقط از آن مسلمانان است، گفت: اقدامات ظالمانه اشغالگران نخواهد توانست چیزی از واقعیت این شهر را تغییر دهد.

نظر شما