شناسهٔ خبر: 146671 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پورابراهیمی: امیدواری به ادامه روند برجام سرمایه‌های کشور را هدر می‌دهد

محمدرضا پورابراهیمی// رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولتمردان فقط شعار استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه کشور را سر می‌دهند، گفت: امیدواری به ادامه روند برجام سرمایه‌های کشور را هدر می‌دهد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لغو برجام از سوی آمریکا و مذاکره با اروپایی‌ها، گفت: از ابتدا و در دوران مذاکرات هسته‌ای که به توافق برجام منجر شد، گره زدن حل مشکلات کشور با آن اشتباه محاسباتی دولت بود.

وی با تأکید بر اینکه در دوران مذاکرات هسته‌ای بارها به مسئولان دولتی در دستگاه‌های اقتصادی در نشست‌های مختلف تذکر دادیم که همه چیز را به برجام پیوند نزنید، اظهار داشت: وعده‌های پوچ مسئولان اقتصادی دولت درباره حل مشکلات کشور با برجام باعث شد که رکود اقتصادی در کشور و در بخش‌های مختلف ایجاد شود و به نوعی کسب و کار از رونق بیافتد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: ظرفیت‌های اقتصادی متعدد و گوناگونی در کشور برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی وجود دارد، اما متأسفانه تیم اقتصادی دولت هنوز به آینده برجام برای حل مشکلات اقتصادی کشور امیدوار است و از تمامی ظرفیت‌های داخلی استفاده نمی‌کند.

پورابراهیمی با بیان اینکه دولتمردان فقط شعار استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه کشور را سر می‌دهند، گفت: اگر همچنان به ادامه روند برجام برای حل مشکلات اقتصادی کشور امیدوار  باشیم، سرمایه‌های کشور بیش از این هدر می‌رود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار نجات اقتصاد کشور از مشکلات موجود است و رکود  بیکاری را نیز از این طریق می‌توان حل کرد، اما این در شرایطی است که تیم اقتصادی دولت به آن اعتقاد داشته و گام‌های اساسی برای اجرای آن بردارد، اما متأسفانه اقدامات جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی تیم اقتصادی صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت نسبت به مبانی اقتصاد مقاومتی کم اعتناست، خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصاد تا پایان برنامه ششم توسعه، اصول اقتصاد مقاومتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما