شناسهٔ خبر: 146670 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خط قرمز فراکسیون مستقلان برای هیأت رئیسه لاریجانی است

لاهوتی43 سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی درباره احتمال کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس گفت: اگر آقای عارف چنین چیزی در ذهنش است، تفکر اشتباهی است، چرا که او یکبار آمد و خود را آزمود و جو مجلس را نسبت به خود دید، فضای مجلس نسبت به آقای عارف آمادگی ندارد.

به گزارش «نماینده» مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست فوق‌العاده نشست متبوعش درباره تصمیم‌گیری نهایی برای ترکیب و معرفی اعضای هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: جلسه هیأت رئیسه فراکسیون با حضور اعضا برگزار شد.  

وی افزود: تأکید تمامی اعضای هیأت رئیسه بر تعامل بود و تصمیم بر این شد که هر فراکسیونی از این تعامل استقبال و در آن شرکت کند، که به موجب آن یک لیست واحد ارائه دهیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس همچنین عنوان کرد: در این جلسه همچنین تأکید شد که با توجه به اینکه در شرایط کنونی باید همه وقت‌مان را در مسائل اقتصادی، ‌مشکلات اقتصادی و مسائل مردم صرف کنیم، لذا نباید وقت‌مان را بر این موضوع تلف کنیم که حسن بالا بنشیند یا حسین.

لاهوتی با بیان اینکه ما تنها یک خط قرمز در فراکسیون داریم و آن هم آقای لاریجانی است، گفت: در جلسه مروز مطرح شد که ما بالاتر از آقای لاریجانی در مجلس برای کرسی ریاست نداریم، حتی اعلام آمادگی کردیم که اگر فراکسیون‌های دیگر هم بپذیرند، ما از عملکرد آقایان پزشکیان و مطهری راضی هستیم و همراهی کنیم که این دو نفر هم به عنوان نواب رئیس مجلس معرفی شوند، اگر نه، اتفاق دیگری خواهد افتاد.  

وی ادامه داد:‌ ما در فراکسیون مستقلان ولایی بر این اعتقاد هستیم که بالاتر از آقای لاریجانی برای ریاست مجلس نداریم و بر این تصمیم‌مان مصمم هستیم که حتما شخص ایشان برای ریاست مجلس انتخاب شوند و برای سایر اعضا هم از هر فراکسیون سه نفر انتخاب شود.  

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس عنوان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد روز یکشنبه هفته آینده یک جلسه هم‌اندیشی با اعضای مجمع داشته باشیم که اگر تا آن موقع فراکسیون‌های دیگر شروط ما را پذیرفتند که آن ائتلاف را انجام خواهیم داد اگر نه ما لیست مستقل ارائه خواهیم کرد.  

وی در پاسخ به این اظهارنظر که برخی می‌گویند احتمال کاندیداتوری آقای عارف برای ریاست مجلس وجود دارد گفت: بنده بعید می دانم که این موضوع صحت داشته باشد، چرا که اگر آقای عارف چنین چیزی در ذهنش است، تفکر اشتباهی است، چرا که او یکبار آمد و خود را آزمود و فضای مجلس را نسبت به خود دید، فضای مجلس نسبت به آقای عارف آمادگی ندارد و خود فهم کاردانی و درایت آقای لاریجانی را در اداره مجلس دید، لذا بهتر است آقای عارف هم همراهی کند.  

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در پاسخ به این سؤال گفته میشود فراکسیون مستقلان ولایی لیست جداگانه‌ای برای معرفی اعضا در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه خواهند کرد، گفت:‌ بله، ‌ اخباری هم که ما داریم مبنی بر این است که تعدادی از اعضای فراکسیون این نگاه را دارند و امیدواریم که این اتفاق نیفتد چرا که در این صورت تعداد اندک خواهد بود و در این صورت، ما الزاما باید لیست جداگانه‌ای ارائه دهیم.  

نظر شما