شناسهٔ خبر: 146654 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بازخوانی مواضع فرمانده کل قوا درخصوص توان موشکی

رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: اینکه آمریکا ایراد کند که چرا شما موشک ۲هزار کیلومتری یا مثلاً فرض کنید ۳هزار کیلومتری دارید، اروپایی‌ها هم بیایند همان حرف را بزنند، به شما چه ربطی دارد؟

به گزارش«نماینده»، خروج آمریکا از برجام، بهانه‌ای شد تا این روزها باز ندای برجام موشکی از غرب شنیده شود و از طرفی شاهد سخنان پمپئو وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم توقف پیشرفت و آزمایشات موشکی ایران در حوزه بالستیک بودیم.

در همین راستا بر آن شدیم تا در این گزارش به مرور برخی از اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا درخصوص اهمیت توان موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

***

* روز موشک نگذشته است/ پیشرفت موشکی سپاه مایه افتخاری ایرانی‌هاست

قدرتهای دنیا که شما می‌بینید با صدای کلفت حرف میزنند، زور می‌گویند، غلط می‌کنند، حرفهای بد میزنند و زورگویی می‌کنند، بیشتر از همه به استناد همان سلاحهایی است که دارند؛ آن‌وقت ما در مقابل اینها بیاییم دست خودمان را خالی کنیم؟

سپاه که پیشرفتهای موشکی خودش را نشان میدهد، نه فقط مایه‌ افتخار و مباهات ایرانی‌ها [است، بلکه] وقتی این موشکهای سپاه با این دقّت و با این زیبایی آزمایش می‌شود، خیلی از ملّت‌های آزادی‌خواهِ دُور و بَر ما که دلشان از آمریکا و از رژیم صهیونیستی خون است، خوشحال می‌شوند. وقتی اینها انجام می‌گیرد، ما بیاییم اینها را بکوبیم و بگوییم آقا! امروز دیگر روز موشک گذشته! نه، روز موشک نگذشته.

(دیدار با جمعی از مداحان به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) ۹۵/۱/۱۱ )

* اینکه بگویند چرا موشک ۲هزار یا مثلاً فرض کنید ۳هزار کیلومتری دارید به آنها ربطی ندارد

اروپایی‌ها از ورود در مسائل اساسیِ ما -مثل قدرت دفاعی و مانند اینها- پرهیز کنند؛ هم‌صدایی با آمریکا نکنند. اینکه دولتهای اروپایی بیایند همان حرفی را بزنند که او دارد میزند که ایران چرا در منطقه حضور دارد -خب تا چشمتان کور! چرا حضور نداشته باشد؟-

یا [وقتی] او ایراد کند که چرا شما موشک دو هزار کیلومتری یا مثلاً فرض کنید سه هزار کیلومتری دارید، اینها هم بیایند همان حرف را بزنند، اینکه خب معنی ندارد! به شما چه ربطی دارد؟ [خود] شما چرا موشک دارید؟ شما چرا موشک اتمی دارید؟ چرا سلاح اتمی دارید؟

اینکه در قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بخواهند دخالت بکنند و حرف بزنند، نه؛ این را هم مطلقاً از اروپایی‌ها ما قبول نمیکنیم؛ و هم‌آواز نشوند با آمریکا در حرف زوری که میزند و حرف غلطی که از او سر میزند.

(در دیدار نخبگان جوان علمی ۹۶/۷/۲۶ )

* موشک‌هایمان را با قدرت حفظ می‌کنیم و با قدرت افزایش خواهیم داد

قدرت نظامی، مایه‌ اقتدار است. می‌بینید، درباره‌ی مسائل موشکی چه جنجالی در دنیا راه می‌اندازند، که ایران موشک دارد، ایران موشک دقیق دارد.

بله، ما موشک داریم، موشک دقیق [هم] داریم؛ موشک ما هدف را از فاصله‌ چند هزار کیلومتری با فاصله‌ چند متری قادر است بزند؛ این را با قدرت به دست آوردیم، با قدرت حفظ می‌کنیم، با قدرت افزایش خواهیم داد؛ ان‌شاءالله.

با این هم چون مایه‌ اقتدار کشور است مخالفند، با آن دعوا دارند، غیظ و غضب دارند. می‌بینید چه می‌کنند در دنیا.

(در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ۹۶/۲/۲۰)

* توان موشکی باید به کوری چشم دشمن هر روز افزایش یابد 

علم و قدرت دفاعی از جمله عناصر اصلی قدرت ملت ایران است. توان موشکی باید به کوری چشم دشمن هر روز افزایش یابد.

 آن‌هایی که موشک و سلاح اتمی دارند ملت ایران را از داشتن موشک ۲ یا ۳ هزار کیلومتری نهی می‌کنند، این موضوع و دیگر مسائل مربوط به ایران به شما چه ربطی دارد؟

(دیدار با نخبگان جوان علمی ۹۶/۷/۲۶)

نظر شما