شناسهٔ خبر: 146652 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جزئیات نخستین جلسه شهردار تهران با اعضای شورا

نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: قرار شد هر ۱۵ روز یکبار نشست مشترکی میان شهردار تهران و اعضای شورا برگزار شود.

به گزارش «نماینده»، زهرا صدراعظم نوری  با بیان اینکه روز گذشته اولین نشست مشترک شورای شهر تهران و شهردار جدید برگزار شد، گفت: در این جلسه قرار شد جلسات مستمری هر ۱۵ روز یکبار با حضور شهردار و اعضای شورا برگزار شود. همچنین هر فصل یک جلسه با حضور معاونان شهردار و مدیران ستادی، اعضای شورا و شهردار برگزار شود.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلفی در جلسه روز گذشته مطرح شد و بیشتر اعضاء دغدغه های خود را با شهردار مطرح کردند، گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه هم اندیشی دیروز مطرح شد این بود که شهردار در کمیسیون های تخصصی حضور یابد تا از نقطه نظرات اعضاء در رابطه با موضوعات آگاه شود.

نوری با اشاره به اینکه در حوزه های محیط زیست، شهرسازی، حمل و نقل، فرهنگی-اجتماعی، اعضاء دیدگاه های خود را با افشانی مطرح کردند، گفت: موضوع درآمدها و منابع پایدار و هماهنگی با مجلس و دولت در حوزه مطالبات شهری یکی از محورهای این گفتگو بود. حفظ و صیانت از باغات موضوع دیگری بود که از سوی اعضاء به شهردار تهران گفته شد و پیشنهاد شد درآمدهای حاصل از جرایم ناشی از تخریب فضای سبز، صرف تملک باغات در مناطق کم برخوردار از فضای شود. همچنین در موضوع آلودگی هوا هماهنگی های لازم میان دولت و مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص انتصابات نیز در این جلسه صحبت شد، گفت: انتصاب معاون شهرسازی بدون آنکه به مصداقی اشاره شود، مورد تاکید قرار گرفت. همچنین اعلام شد که اخبار مطرح شده طی این چند روز شایعه است و صحت ندارد و تغییرات گسترده ای در شهرداری انجام نخواهد شد. بلکه تغییرات در حد متعارف است. همچنین موضوعات فرهنگی-اجتماعی و نقش نهادهای غیر دولتی و زنان و جوانان در مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما