شناسهٔ خبر: 146649 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

خروج آمریکا از برجام، لطمه جدی به تولید نمی‌زند

شریعتمداری وزیر صنعت: خروج آمریکا از برجام نمی‌تواند لطمه جدی به تولید در ایران بزند چراکه تولید در کشور ما بومی و نهادینه شده است.

به گزارش«نماینده»، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به نشست دو روز قبل تولید کنندگان و صاحبان صنایع با مسئولان دو وزارتخانه صنعت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان صداوسیما در رسانه ملی، از نقش موثر این رسانه در حمایت از تولیدات ملی تشکر کرد و افزود: رسانه ها و بخصوص صداوسیما می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی و معرفی تولیدات با کیفیت ملی به مردم به عنوان مصرف کنندگان داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری صداوسیما با وزارت صنعت و سایر بخش های تولیدی در این فرایند مهم و تاثیر گذار در پویایی اقتصاد تصریح کرد: هم اکنون تنها بخش اندکی از توانمندی بخش های تولیدی کشور در رسانه ملی معرفی می شود که با همکاری و توافقی که با رئیس سازمان صداوسیما داشتیم مقرر شد این همکاری ها بسیار بیشتر از گذشته شوند.

شریعتمداری همچنین در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت: فقط خودروسازان داخلی مجاز به افزایش قیمت تولیدات خود به میزان نرخ تورم یعنی ۹.۶ درصد هستند و این افزایش قیمت نیز باید پس از هماهنگی و اخذ مجوز از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت پذیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجرات در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص احتمال تاثیر پذیری بخش تولید در کشور از خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام نیز گفت: اقتصاد ایران به حدی بزرگ هست که با این خروج و حتی تحریمها بتواند به کار خود ادامه دهد چراکه این اقتصاد ، درون زاست و در تولید بسیاری از کالاها و محصولات خودکفا هستیم.

وی افزود: ممکن است در تولید برخی محصولات خاص و معدود، دچار مشکلاتی شویم که در این زمینه هم تدابیر زیادی اندیشیده شده است.

شریعتمداری تصریح کرد: هم اکنون گامهای موثری برای افزایش تولید در کشور برداشته شده و میزان صادرات غیرنفتی ما در ماه اردیبهشت به میزان ۲۸ درصد افزایش یافت و مطمئنیم که با وجود همه مشکلاتی که در بخش تولید وجود دارد، تولید کنندگان کشور بخاطر علاقه فراوان به تولید، همچنان به روند تولیدات خود ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها:

نظر شما