شناسهٔ خبر: 146643 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

۶۰ میلیارد تومان به مطالبات معلمان طرح حمایتی تخصیص یافت

بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت:: بخشی از مطالبات معلمان طرح حمایتی باقی مانده که برای آن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که امیدواریم سریع تر پرداخت شود.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به سوال ملی روح الله بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در خصوص علت عدم توجه به مطالبات معلمان و بی توجهی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به پیگیری موضوع نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم تا قبل از مهرماه امسال، نظام رتبه بندی معلمان را با اصلاح صورت گرفته و بعد از تصویب در دولت به مجلس ارائه کنیم و اقدامات جدی تری در سال ۹۷ انجام شود.

وی درباره میزان اجرای سند تحول بنیادین هم اظهار داشت: با تأکیدی که مقام معظم رهبری بر اجرای دقیق سند داشته اند، تمام اهتمام همکاران ما این است که این سند سرلوحه برنامه های آموزش و پرورش باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تاکنون ۵ زیرنظام از زیرنظام های ۶ گانه سند تحول بنیادین تصویب شده و مورد باقی مانده نیز تا یک ماه آینده تصویب می شود.

بطحایی گفت: برای رصد میزان اجرای سند تحول بنیادین، سامانه ای طراحی شده که بر روی سایت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و نمایندگان محترم نیز می توانند به آن دسترسی داشته باشند که آموزش و پرورش چقدر در این عرصه پیش رفته است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین، مهمترین مأموریت وزارت آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: آنچه تا امروز از این سند داشته ایم، مباحث مفهومی و مبانی سند بوده اما برنامه های عملیاتی سند در زیرنظام های شش گانه آمده است که فقط زیرنظام منابع انسانی باقی مانده که آن هم طی یک ماه آینده تصویب خواهد شد و با تصویب و ابلاغ ششمین زیرنظام سند، همه حجت ها بر من و همکارانم در خصوص اجرای سند تحول بنیادین تمام می شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص مشکل ادامه تحصیل معلمان نیز اظهار داشت: از زمان تصویب دستورالعمل های مربوط به ادامه تحصیل کارکنان دولت در مراجع زیربط، با مطالبات مختلف از شورای عالی اداری خواسته ایم که آموزش و پرورش را مستثنا کنند اما تا به امروز، درخواست ما را تصویب نکرده اند اما همچنان پیگیر هستیم.

بطحایی در خصوص پرداخت حق التدریس معلمان رسمی نیز گفت: در سال ۹۵، مطالباتی وجود داشت که در آبان ۹۶ پرداخت شد اما برای سال ۹۶ تا اسفند ماه همان سال تسویه شده و مطالبات سه ماه اول امسال نیز پس از خردادماه پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: وضعیت پرداخت حق التدریس های آزاد نیز بهبود یافته و در حال حاضر به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مطالبات معلمان طرح حمایتی نیز گفت: بخشی از این مطالبات باقی مانده که برای آن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که امیدواریم سریع تر پرداخت شود.

نظر شما