شناسهٔ خبر: 146632 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب همت

دولت برای خروج اروپا از برجام آماده باشد

بیانیه 43 حزب همت با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن بدعهدی آمریکا در«برجام»، تاکید کرد: «اصطلاح معروف ایرانیان که میگوید، "مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود"، دلیل موجهی است که دولت و دستگاههای حاکمیتی خود را برای شرایط بدبینانه عدم توافق با اروپاییان آماده و از امروز راه های مقابله را مشخص کنند.»

به گزارش «نماینده»، حزب همت با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن بدعهدی آمریکا در «برجام»، تاکید کرد: «اصطلاح معروف ایرانیان که میگوید، "مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود"، دلیل موجهی است که دولت و دستگاههای حاکمیتی خود را برای شرایط بدبینانه عدم توافق با اروپاییان آماده و از امروز راه های مقابله را مشخص کنند.»

متن این بیانیه بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الحیم"

وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ (سوره هود / ۱۱۳)

و (شما مؤمنان) هرگز نباید با ظالمان دوست، و بدانها دلگرم باشید و گر نه آتش (کیفر آنان) در شما هم خواهد گرفت و در آن حال جز خدا هیچ دوستی نخواهید داشت و هرگز کسی یاری شما نخواهد کرد.

استقلال، عزت و پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران بار دیگر خاری بر چشم مدعیان پوشالی حقوق بشر، دموکراسی و تمدن در عرصه بین المللی شد. دوباره جهان دید که جمهوری اسلامی ایران چگونه پرچم گفتمان عقلانیت، دیپلماسی و پیشرفت همراه با صلح در سطح بین الملل را در دست گرفت و هم افزایی جهانی را آغاز کرد اما سردمدار استکبار در دنیا با خشم و خودخواهی تلاش کرد تا معادلات بین المللی را بر هم زند.

این بار دست استکبار و صهیونیسم از آستین رییس جمهور دلال مسلک ایالات متحده آمریکا بیرون آمد تا برجام را که به فرمایش مقام معظم رهبری، حاصل تلاش فرزندان انقلاب در عرصه دیپلماسی بود برهم زند و با اعمال تحریم­های ظالمانه مردم عزتمند جمهوری اسلامی ایران را تحت فشارهای اقتصادی وادار به توافقی دیگر نماید، غافل از آن که مردم ایران با اتحاد ملی و انسجام یکپارچه در کنار راهبردهای هوشمندانه مقام معظم رهبری که سال ۱۳۹۷را با مشی درونی سازی اقتصاد و توسعه اشتغال به عنوان "حمایت از تولید داخلی" اعلام کردند به هیچ عنوان کوچکترین آسیبی از این خدعه­ ها نخواهند دید.

می دانیم که «برجام» حاصل توافق ایران و چند کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و از اعتبار بین المللی برخوردار است که با خروج ایالات متحده آمریکا آسیبی نخواهد دید اما در هم تنیدگی اقتصاد اروپا و آمریکا ممکن است تعهد سایر ارکان امضا کننده توافق را نیز دچار تزلزل نماید بنابراین باید رفتار شجاعانه ای در پیش بگیریم تا همه دنیا بدانند ایران و ایرانی چه در برجام و چه در سایر معاهدات ضمن پایبند بودن به تعهداتش اجازه سو استفاده از درستی و راستی کردارش را به احدی نخواهد داد.

امروز که نزدیک به ۱۰ روز از خروج آمریکا از برجام می گذرد شاید زمان مناسبی برای تست اعتماد ایران به وعده‌های اروپا نباشد ولی حتما دیپلمات‌های ایرانی تاریخ مشخصی برای پایان این موضوع قرار داده اند.

اصطلاح معروف ایرانیان که میگوید، "مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود"، دلیل موجهی است که دولت و دستگاههای حاکمیتی خود را برای شرایط بدبینانه عدم توافق با اروپاییان آماده و از امروز راه های مقابله را مشخص کنند.

حزب همدلی مردم تهران (همت) ضمن محکوم کردن رفتارهای نابخردانه ایالات متحده آمریکا، مردم سرافراز ایران اسلامی را بیش از پیش به همدلی و انسجام در مقابل بیگانگان دعوت کرده و از دولت مردان، نمایندگان ملت و مسئولان دستگاه قضایی می خواهد تا نهایت تلاش خود را در تبدیل این تهدید، به یک فرصت بین المللی اقتصادی به کار بندند و با توجه به راهبردهای مقام معظم رهبری، فعالیت های اقتصادی قوی و مستحکمی از جمله حذف واردات نابجا و ناصحیح در کشور، کمک و یاری به بنگاه های کوچک و متوسط در جهت افزایش تولید با کیفیت داخلی، نگاه کارشناسانه و مدیریت صحیح اقتصادی، همت مضاعف و تلاش جدی برای مقابله با قاچاق کالا و... و. را سرلوحه امور قرار دهند با دوری از رفتارها و مواضع احساسی، رعایت عقلانیت و حرکت در چارچوب مواضع مقام معظم رهبری بر تحقق منافع ملی و خواست های اقتصادی و اجتماعی ملت شریف ایران تمرکز و سعی کافی داشته باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

حزب همدلی مردم تهران (همت)

نظر شما