شناسهٔ خبر: 146628 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نوبخت: سال ۹۶ فقط ۷ هزار بیکار جدید داشتیم

نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که در سال گذشته ۷۹۷ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند، گفت: از این تعداد ۷۹۰ هزار نفر مشغول به کار شده، اما ۷ هزار نفر باقی‌مانده به جمعیت ۳ میلیون نفری بیکاران کشور اضافه شده‌اند.

به گزارش«نماینده»، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که از ۷ حوزه‌ای که برای اشتغال در سال ۹۷ در برنامه جامع اشتغال طراحی شده نباید فقط به برنامه اشتغال روستایی تمرکز کرد گفت: طرح اشتغال روستایی تنها یکی از برنامه‌های ۷گانه اشتغال برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ۹۷ می‌باشد. در طرح اشتغال‌زایی در سال ۹۷ منابع تخصیص داده شده از صندوق توسعه ملی با سود صفر درصد و منابع بانک‌ها با سود ۱۸ درصد لحاظ شده که معدل این تسهیلات نرخ سود ۹ درصد می‌باشد.

وی افزود: این در حالی است که قانونگذار نرخ سود ۶ درصد را برای تسهیلات اشتغال‌زایی در نظر گرفته است به همین منظور ۲۵ درصد از منابع در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی قبل از انجام کار برداشت شده است.

نوبخت ادامه داد: این مبلغ به عنوان خواب سرمایه در اختیار بانک‌ها قرار گرفته تا تقلیل ۳ درصدی هزینه تسهیلات برای تامین نظر قانون‌گذار ایجاد شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: یکی از برنامه‌های اشتغال‌زایی دولت رونق ساخت مسکن در سال ۹۷ می‌باشد که بر این اساس باید ۵۰ هزار مسکن روستایی، ۵۰ هزار مسکن حمایتی شهری و ۱۰۰ هزار مسکن در بافت فرسوده ساخته شود.

به گفته نوبخت: در سال ۹۷ با ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در سراسر کشور ۲۴۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. همچنین با استفاده از تزریق منابع برای ۳ برنامه در بخش کشاورزی ۲۳ هزار فرصت شغلی جدید شکل خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور با بیان این که در حوزه اشتغال‌زایی در سال ۹۷ صنایع وابسته به کشاورزی و گردشگری دارای اهمیت جدی است، گفت: در حوزه سیاست‌های بازار کار نیز قرار است حق بیمه کارجویان تحصیل‌ کرده از طرف دولت پرداخت شود.

نوبخت با بیان این که در سال گذشته ۷۹۷ هزار نفر وارد بازار کار شده‌اند، گفت: از این تعداد ۷۹۰ هزار نفر مشغول به کار شده، اما ۷ هزار نفر باقی‌مانده به جمعیت ۳ میلیون نفری بیکاران کشور اضافه شده‌اند.

نظر شما