شناسهٔ خبر: 146622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترامپ: از برجام هیچ‌چیز گیرمان نیامد

ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در مرکز مبارزه با سقط جنین «سوزان آنتونی»، گفت برجام توافقی «یکسویه و وحشتناک» بوده و هیچ دستاوردی برای آمریکا نداشته است.

به گزارش «نماینده» «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بار دیگر علیه توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرد.

او که در گردهمایی سالانه مرکز ضدسقط جنین «سوزان آنتونی» در واشنگتن صحبت می‌کرد، در بخشی از سخنرانی‌اش به برشمردن «دستاوردهای سیاست خارجی» دولتش پرداخت. یکی از مواردی که او به آن اشاره کرد، خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بود.

ترامپ گفت: «ما توافق هسته‌ای وحشتناک، یکسویه و ترحم‌برانگیز با ایران را ترک کردیم. تمام شد. یکی از بدترین توافق‌هایی بود که تا حالا در موردش مذاکره کرده بودیم. هیچ چیز گیرمان نیامد، هیچ چیز.»

انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، افزایش چشمگیر بودجه نظامی و بازمذاکره توافقنامه‌های تجاری از مواردی بود که ترامپ برشمرد و گفت این اقدامات موجب شده تا بار دیگر «به ما احترام بگذارند.»

ترامپ که تلاش می‌کند آمریکایی‌ها را متقاعد کند در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره اکثریت جمهوری‌خواه را حفظ کنند، هشدار داد در صورتی که دموکرات‌ها اکثریت را به دست آورند، این «دستاوردها» را نابود کرده و اوضاع را به وضعیت پیشین بازمی‌گردانند.

نظر شما