شناسهٔ خبر: 146617 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد محسن هاشمی از عملکرد ضعیف شورای شهر در تصویب نرخ کرایه‌ها

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ضمن تاکید بر تصمیم‌گیری برای تعیین نرخ کرایه حمل و نقل عمومی،‌ گفت: دو ماه از سال می‌گذرد و مردم همچنان در این موضوع بلاتکلیف هستند و این موضوع ضعف شورا تصور می‌شود.

به گزارش «نماینده» محمد علیخانی در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تشریح اقدامات کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران برای رسیدگی به اعتراض هیئت تطبیق فرمانداری به مصوبه افزایش کرایه‌های تاکسی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که این هیئت به مصوبه شورا گرفته است به یک مورد افزایش قیمت در یکی از خطوط اتوبوسرانی است که با کاهش نرخ تعیین شده این مورد اصلاح شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ایرادات وارد شده به مصوبه شورا مربوط به تعیین ساعات شب از ۲۳ تا ۵ صبح برای افزایش ضریب نرخ کرایه‌ها بود که با توجه به اینکه مبنای این زمانبندی قانون کار است در پاسخ به فرمانداری این قانون مورد تایید قرار گرفته و پاسخ لازم ارائه شده است.

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز درخصوص اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه افزایش کرایه‌ها در سال ۹۷ گفت: یکی از اعتراضات هیئت تطبیق به تعیین ساعات شب بوده به طوریکه در گذشته این ساعات برای تعلق گرفتن ضریب افزایش در نظر گرفته شده بود که می‌توان به این سابقه اشاره کرد.

علی اعطا دیگر عضو شورای شهر تهران نیز نسبت به اعتراض هیئت تطبیق گفت: مهلت هیئت تطبیق برای اعتراض حدود دو هفته است و همچنین اعتراض باید نسبت به مغایرات مصوبات با قانون باشد که با در نظر گرفتن هر دوی این موضوعات اعتراض هیئت بلامحل است.

سید حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از ضرورت تشویق شهروندان برای استفاده از کارت بلیط الکترونیکی تاکید کرد و گفت: این موضوع باید مورد توجه شهرداری تهران نیز قرار بگیرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز بر ضرورت تسریع در تصمیم‌گیری برای تعیین نرخ کرایه حمل و نقل عمومی شهر تهران تاکید کرد و گفت: اکنون ۲ ماه از سال می‌گذرد و مردم همچنان در این موضوع بلاتکلیف هستند و این موضوع ضعف شورا تصور می‌شود.

به گزارش تسنیم، در نهایت و با نظر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزایش ۱۲ درصدی کرایه‌های اتوبوس و مینی‌بوس تصویب شد.

رسیدگی به اعتراض فرمانداری درخصوص نرخ کرایه‌های تاکسی نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ارجاع داده شد.

نظر شما