شناسهٔ خبر: 146614 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت حق و حقوق فرهنگیان را بپردازد

زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس بر ضرورت پرداخت حق و حقوق فرهنگیان تاکید کرد و گفت: عدم برگزاری آزمون سمپاد عدم رعایت قانون است.

به گزارش «نماینده»، سیده حمیده زرآبادی در نشست علنی امروز (سه شنبه، یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارتخانه ای که باید رعایت قانون و احترام به آیندگان را آموزش دهد چگونه برخلاف مصوبه ای که امضای رئیس جمهور را دارد آزمون پایه ششم و هفتم سمپاد را برگزار نکرده و موجب بلاتکلیفی و ناامیدی شده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزش و پرورش باید پاسخگوی چرایی عدم پرداخت حق و حقوق فرهنگیان باشد.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور افزود: در سرمازدگی امسال به استان قزوین حدود هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان خسارت وارد شده، حدود ۳۲ میلیارد تومان آن به بیمه مربوط بوده و خسارت آن از طرف بیمه پرداخت می شود، ستاد بحران برای پرداخت تفاوت مبلغ باید اقدامات لازم را انجام دهد.

زرآبادی خطاب به وزیر نیرو گفت: متاسفانه سهم آب تابستانه استان از شبکه آب سد طالقان برخلاف مصوبات که ۶۰ میلیون مترمکعب است که با این اوصاف کشت تابستانه در این استان نخواهیم داشت.

وی خطاب به وزیر نفت گفت: طرح برند سازی علاوه بر ایجاد نارضایتی های گسترده جایگاه داران و رانندگان به دلیل ایجاد واسطه گری و طولانی شدن فرآیند در شرایط قبل از برند سازی برای توزیع فراورده های نفتی مبلغی را که دولت به صورت میانگین پرداخت می کرد لیتری ۳۰ تومان بوده در صورتی که بعد از برندسازی این مبلغ به ۷۰ تومان خواهد رسید لذا آقای زنگنه باید در خصوص محل تامین مبلغ افزوده شده گزارش شفافی ارائه دهد.

زرآبادی خطاب به وزیر کشور افزود: سیاست های انقباضی وزارتخانه در خصوص تقسیمات کشوری موجبات نارضایتی در برخی شهرستان های حوزه انتخابیه بنده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: ریاست محترم جمهور در خصوص مصوبه ناعادلانه معافیت های مالیاتی که بعد از سال ۹۵ فاصله از تهران را از فاصله زمینی به فاصله هوایی تغییر داده و استان های قم و سمنان را استثناء کرده باید بگوییم که نتیجه این امر بیکاری و تعدیل نیروی کار خواهد بود لذا بازنگری این امر باید در اولویت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عدم حضور سرمایه گذاران در استان قزوین به دلیل تبعیض ناروا ظلمی آشکار به مردم نجیب این استان است.

نظر شما