شناسهٔ خبر: 146605 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حاجی دلیگانی در اخطار قانون اساسی

زیر بار لایحه استعماری الحاق به FATF نمی‌رویم

حاجی دلیگانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی، اظهارات وزیر خارجه آمریکا را در حد پاسخ‌گویی ندانست و گفت: وزیر خارجه آمریکا لیاقت پاسخ را نداشت.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، یک خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: روز گذشته وزیر خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات جدید شرط و شروطی برای ایران تعیین کرده است که ریاست مجلس باید به آن پاسخ می‌داد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۶۷ قانون اساسی گفت: طبق این اصل سوگند یاد کرده‌ایم امانت‌دار مردم باشیم که تحت سلطه کشورهای دیگر نروند لذا لایحه استعماری الحاق به FATF را مطالعه کرده‌ایم و گزارشی در ۹ بند که شامل ۹ ایراد است تهیه کردیم و میان نمایندگان توزیع شد.

وی افزود: سرتاسر این لایحه استعماری بوده و دست و پای مردم ایران را می‌بندد لذا باید بر اساس سوگندی که یاد کرده‌ایم عمل کرده و نباید تاریخ مجلس به گونه‌ای شود که همچون گذشته که برجام ۲۰ دقیقه به تصویب رسید این لایحه نیز به تصویب برسد.

دکتر لاریجانی: اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حد پاسخ ما نبود

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی خاطر نشان کرد: وزیر خارجه آمریکا لیاقت آن را نداشت که نسبت به اظهاراتش پاسخی ارائه کرده و راجع به آن صحبت کنیم البته وزیر امور خارجه کشورمان پاسخ وی را داد. /

نظر شما