شناسهٔ خبر: 146599 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عارف مطرح کرد؛

تکذیب اتئلاف فراکسیون امید و مستقلین برای تداوم ریاست لاریجانی/ هنوز با هیچ فراکسیونی به جمع بندی نرسیده‌ایم

محمدرضا عارف/2 رئیس فراکسیون امید در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: جلسات در حال برگزاری است، جمع بندی را یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده اعلام می کنیم.

به گزارش«نماینده»، در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا گفت: به این اظهارات به اندازه کافی واکنش نشان داده شده است. آقای ظریف هم موضع گرفت، بیشتر از این نیاز نیست که به اراجیف ایشان پاسخ دهیم، آقای ظریف خیلی خوب جواب داد، آقای لاریجانی هم گفت در شأن ما نیست که به چنین اراجیفی که ابلحی بیان می کند، جواب دهیم.

وی در ادامه در خصوص مذاکرات برجام گفت: برجام در حال مذاکره است، باید رضایت ایران جلب شود و اطمینان حاصل کنیم که برجام ادامه خواهد داشت تا بر اساس منافع ملی تصمیم گیری کنیم.

نماینده مردم تهران اظهارداشت: اگر طرف اروپایی تضمین های مورد نیاز را ارائه دهد قبول می کنیم که مسیر ادامه یابد. اجازه دهید مذاکرات انجام شود، ما نمی خواهیم دست مذاکره کنندگان بسته شود.

وی تاکید کرد: مذاکرات با طرف اروپایی باید به نحوی جلو برود که اطمینان حاصل کنیم منافع ما در برجام حفظ خواهد شد. باید نظام، مردم و مجلس به این نتیجه برسند.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: ان شاء الله سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرایی شود که در این صورت خروج آمریکا از برجام تاثیری نخواهد داشت و با ادامه این مسیر نیازی به نگاه به غرب نیست.

عارف در خصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس نیز گفت: هنوز مشخص نیست، جلسات در حال برگزاری است، جمع بندی را یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده اعلام می کنیم.

وی در مورد ادامه ریاست لاریجانی بر مجلس نیز گفت: هیچ صحبتی در این خصوص با هیچکس نکرده ایم، ما اهل تعامل هستیم، در حال صحبت هستیم اما با هیچ فراکسیونی به جمع بندی نرسیده ایم.

عارف تصریح کرد: اگر به جمع بندی برسیم آن را ملاک عمل قرار می دهیم، در غیر این صورت مستقلا تصمیم گیری می کنیم.

نظر شما