شناسهٔ خبر: 146594 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۷۶ به ناطق نوری رای داد

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز از رای پدرش در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶ به حجت‌الاسلام ناطق نوری اشاره کرد.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران، ‌ اظهار کرد: برخورد جدید و افراط‌گرایانه آمریکا با مواضع معقول و صلح‌گرایانه ایران خصوصا در موضوع برجام که قطعا موجب سرافکندگی سلطه‌گری در افکار عمومی جهان و سربلندی، ایستادگی خواهد شد و برای تقویت قدرت ملی همه جناح‌ها و جریان‌های سیاسی داخل کشور باید به جای کشمکش‌ها و تفرقه به همگرایی وحدت‌بخش روی بیاوریم.

وی ادامه داد: در آستانه سالروز دو حماسه بزرگ قرار داریم. دو حماسه‌ای که توسط مردم‌ آگاه، انقلابی و مومن ایران اسلامی آفریده شدند. سوم و دوم خرداد برای جامعه ایران یادآور لحظات شیرین و پرافتخاری از حماسه حضور است. حضور جوانان جان برکف و از خودگذشته در سوم خرداد ۱۳۶۰ در مسجد جامعه خرمشهر و جشن آزادسازی این نقطه پرافتخار از میهن‌مان از اشغال ارتش بعثی عراق و حضور کم‌نظیر و ماندگار آحاد مردم در پای صندوق‌های رای و رقم زدن نصاب جدید از مشارکت مردمی و تثبیت مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی در دوم خرداد ۷۶ بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بین این دو پدیده جدایی وجود ندارد بیان کرد: همان‌هایی که سوم خرداد ۱۳۶۰ را به همراه فرزندانشان آفریدند، دوم خرداد را هم خلق کردند. اگر در یکی اشغال خرمشهر، خطر مشهود ارتش و قوای نظامی، صدام، ایران را تهدید می‌کرد در دیگری خطر نامشهود اما خطرناک‌تر ناامیدی از صندوق‌های رای و شکاف بین مردم و نظام، جامعه ایران را به چالش کشیده بود و به همین خاطر مقام معظم رهبری در پیام خود، حضور بی‌سابقه مردم را حماسه و تضمین‌کننده مردم‌سالاری و اقتدار نظام نامیدند.

هاشمی با تاکیدبر اینکه مسئله مهم در این حماسه برنده شدن یا بازنده شدن یکی از کاندیداها نبود گفت: چرا که هر دو کاندیداها، کاندیداهای اصلی رئیس دولت اصلاحات و علی اکبر ناطق نوری از چهره‌های ارزشمند و با سابقه انقلاب بودند. موضوع مهم در این انتخابات اثبات قدرت رای و ثبت مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی با وجود ادعای دشمنان انقلاب بود. همانگونه که در متن پیام مقام معظم رهبری این موضوع تصریح شده است.

وی افزود: امروز نیز برای حفظ انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده موظفیم که پیوند میان رای مردم و اقتدار نظام را تقویت کنیم، پیوند میان آزادی و استقلال، اسلامیت و جمهوریت، مردم‌سالاری و دفاع از ارزش‌ها را حفظ کنیم و اجازه ندهیم به اسم آزادی یا اسلام در جامعه بین این دو شکاف بوجود آید.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از مصادیق بارز نگاه وحدت‌گرا و فراتر از سلایق و دیدگاه‌های شخصی خود در مدیریت کشور بود.

وی گفت: عملکرد ایشان در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶ نشان از این مشی داشت. اگر چه ایشان در مقام یک شهروند رای خود را به حجت‌الاسلام ناطق نوری دادند اما با آخرین خطبه نماز جمعه خود قبل از انتخابات و دستورات اکید مبنی بر حفظ امانت رای مردم در صندوق‌ها که بنده به عنوان مسئول بازرسی رئیس جمهور پیگیر و مجری آن بودم، نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از ناامیدی و قهر مردم با صندوق‌های رای و رقم خوردن حماسه دوم خرداد ایفا کردند.

وی در پایان تاکید کرد: باید توجه داشت که سلیقه شخصی ما در گرایشات سیاسی و فکری نباید بر این وظیفه غلبه پیدا کند و به اسم رقابت به تخریب و تقابل دست زده و شکاف‌های موجود در جامعه را به جای ترمیم تعمیق کنیم.

نظر شما